Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Beeza
Jeg håber dette indlæg hører til i dette forum.

Jeg har to spørgsmål. Det første og mest irriterende. Jeg har en harddisc sluttet til et samsung 8serie 55". Optagelser går i 50% efter planen, men ofte bliver forbindelsen afbrudt til enheden og optagelsen går tabt. Kort efter popper et vindue op med "ny enhed tilsuttet" og så er hd tilgængelig igen. Det er kun under optagelse/timeshift dette opstår, aldrig undder afspilning. Jeg har opdateret skærmen uden held. Hvordan fejlsøger jeg på hd og skærmen, uden at købe en ny hd for at forsøge, måske forgæves. HD bliver formateret til skærmen når den sluttes til første gang, så jeg kan ikke slutte en tilfældig gammel hd til...

Næste prob. Stofa er for nyligt blevet ændret i området så vi nu hører til Næstved byfællesantenne. Det betyder så at vi har nogle HD kanaler, bl.a. tv3plus hd, kanal6 hd og nogle andre. Disse kanaler kan jeg ikke finde. Vi modtager nogle andre HD kanaler. Stofa siger "øhh nå" og "vi kan sende en tekniker, men hvis fejlen er hos dig skal du betale for besøget"

Hvordan ved jeg om fejlen er hos os, eller stofa?