Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa.
Har lige modtaget mit nye UE40C6005 men kan ikke finde mine digitale kanaler lige meget hvad jeg prøver. Jeg havde før et gammelt CRT tv så det er første gang jeg har en fladskærm der kan tage digital og HD kanaler, hvis det har noget at skulle sige, og så har jeg desuden Yousee Fuldpakke.
Har indstillet til:
Auto-lagring -> Valgt Kabel -> Søger efter digital/analog kanaler -> Indtaster Netværks ID som er 151 og så finder den kun analoge kanaler.

Skal man på en eller anden måde aktivere den der DVB-C tuner så man kan modtage digitale kanaler, eller skal man gøre noget andet jeg ikke lige har gennemskuet?

Hvis jeg KUN søger efter Digitale Kanaler så finder den 184 men der er til gengæld kun sort skærm og så skriver den "svagt eller intet signal". :/

På forhånd tak :)
Af lago9
du skal bruge:

frekvens
symbolrate
qam
net id

du finder dem på din
udbyders webside
Af Sjavse
lago9 skrev:du skal bruge:

frekvens
symbolrate
qam
net id

du finder dem på din
udbyders webside
Yes yes dem har jeg også fundet, det var kun Netværks ID der manglede at blive udfyldt, den havde fundet "frekvens, symbolrate, qam" så det kan ikke være der fejlen ligger desværre.
Af Colt
den anden mulighed er at gå ind i plug and play..

Og så sæt det op igen som var det tændt for første gang.. Og så vælg dansk tekst osv. Men under Land = Finland..

Så søger den automatisk på alle de frekvenser der er mulige.

Og du vil ingen forskel kunne mærke.
Af Sjavse
Det har ikke noget at gøre med at der ligger et såkaldt digitalt spejl på mine digital kanaler, nu når jeg har kunne se allesammen med et gammelt billedrørs tv før jeg købte det her? I såfald tænkte jeg at der skal åbnes op for et eller andet hos Yousee?

PS: Men man skal ikke selv aktivere DVB-C tuneren, den burde vel "virke" med det samme ik?
Af larsvilladsen
Hvis du har YouSee som udbyder behøver du blot at sætte netværks id til 151.
Start scanning og du burde meget hurtigt få 300-400 kanaler
Af Sjavse
Colt: Jeg har et princip om at nu har jeg brugt hele 6000kr. på et ny tv og jeg bor i Danmark, så skal lortet også bare virke når jeg sætter indstillingerne til det der passer.
Du har sikkert ret i at den kan finde alle kanalerne hvis jeg sætter land = Finland, men så ville jeg konstant gå og være irriteret over at man skal gøre noget speciel, eller "forkert", bare for at få ens nyndkøbte tv til at virke :)

larsvilladsen: Det er prøvet op til mange gange også efter jeg har haft en TDC tekniker på sagen, så eneste mulighed er at tv'et er dødt, eller hvertfald tuneren der ikke helt virker som den burde, så nu ryger det retur.
Ellers mange tak for hjælpen :)
Af Vilhelm
Sjavse!
Du skriver allerede i dit første indlæg:
"Hvis jeg KUN søger efter Digitale Kanaler så finder den 184 men der er til gengæld kun sort skærm og så skriver den "svagt eller intet signal"."
Det tyder på at du har foretaget en korrekt søgning. men at er noget galt med det digitale signal. Har de kanaler der findes et kanalnummer og et navn? Bruges du et godt antennekabel direkte fra antennestik til tv? Har du spurgt naboer? Har du spurgt YouSee? Er der lyd på nogle af de fundne kanaler?
Andre har været inde på at bruge Finland som land. Jeg har aldrig læst at Danmark ikke kan bruges i Samsung tv, og min beskedne erfaring med dem har også vist at Danmark kan bruges. Det er noget andet med Panasonic 10-serie tv, hvor Finland skal bruges ved kanalsøgning hos YouSee, og så lykkes kanalsøgning endda kun ved at gennemføre 2 søgninger, hvor den sidste skal være "Fuld".