Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej - mine forældrer har ovenstående TV og jeg forsøgte igår at indstille de digitale kanaler uden succes. Når jeg skal vælge land, så findes Danmark ikke. De lande som findes er: Østrig, Schweitz, Tyskland, Spanien, Italien og UK. Har prøvet scanne alle disse lande med uden positivt resultat.
Hvad skal/kan jeg gøre???
Af dkscan
Kommer signalet fra egen antenne eller fra kabel-tv?
Brugeravatar
Af MigSelv
Kan jo tænkes, at tv ikke er udstyret med dvb-c tuner.
Af dkscan
MigSelv skrev:Kan jo tænkes, at tv ikke er udstyret med dvb-c tuner.
Netop. Efter hvad jeg kan se på de specifikationer, man kan finde på nettet, så har det kun DVB-T-tuner.
Af basbazai
Tak for jeres svar. Og så lige et retur: Hvad er forskellen på DVB-T og DVB-C ??
Af dkscan
Den ultrakorte forklaring:

DVB-T er beregnet til antennebaseret tv og tager højde for at der kan være flere sendere, at signalerne reflekteres mv.
DVB-C er beregnet til kabel-tv og giver en bedre udnyttelse af frekvenserne da man ikke har behov for at tage hensyn til ovenstående.

Et tv uden DVB-C tuner kræver en ekstern boks for at kunne modtage DVB-C. Det er ikke muligt at udskifte eller ombygge den indbyggede DVB-T-tuner.
Af basbazai
Tak for hjælpen. Jeg må se hvor jeg kan finde en OK ékstern box til dem. Har du gode ideer?
Af basbazai
tak for hjælpen, det arbejder jeg videre med.