Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Har indsat Strong CAM modul med canaldigitalt's programkort i mit samsung ue46c8705. Kørt Plug n' Play og indtastet 0000 som pinkode..
Kan få programoversigten frem men når der vælges et program - vises en tekst "Kodet signal" og intet fremkommer... Enkelte kanaler hvor kodesymbolet ikke vises, fremkommer med fint billede...
Har ladet tv'et stå på DR1 i en time..

Kan nogle hjælpe ? Synes det er en god idé at have prgramkort i selve tv'et men men men.. Som sidste udvej - læste jeg oven-i-købet vejledningen :D og læste på canaldigitalt hjemmeside - spild af tid - ingen brugbare oplysninger - ej heller i samsung's vejledning til tv'et..
Af TvTommy
Hejsa. Der kan desværre gå op til 24 timer. Hvis ikke du har signal der, så ring til CD igen. Har selv denne løsning. Men som Rasmus siger, er første forudsætning at kortet vender korrekt. Tror nu godt nok at det er korrekt isat, når den melder kodet signal. Ellers ville der sikkert stå programkort fejl, eller kan ikke læse kort. Mvh Tommy
Af BlackBandit
Rasmus: Lér og tager ikke din kommentar fortrydeligt op - jo, har vendt kortet korrekt, selvom der intet steds illustreres, hvordan kortet skal vendes - der står dog lidt tekst.
Må forøvrigt takke for initiativet "Flatpanels" - et væld af informationer og oplysninger - Thumbs' up

TvTommy: Arghhh - det mener du ikke.. 24 timer !!! Tålmodighed er en dyd men ærligt, skriver vi ikke år 2010 :-)
Men tak for råd, vil lade programkortet sidde 24 timer inden jeg "besværer" CD

Lige en bemærkning og ros til Flatpanels - Billedet fra ue46c8705 udpakket og opstillet var rent ud sagt - mildest talt skuffende - set i relation til det 6år gamle 40" sony tv jeg havde.. MEN, efter gennemlæsning af Rasmus's test og gennempløjning af kalibreringrelaterede emner - fremstod billedet som forventet.
Opdaterede tv'et med nyeste firmware - eneste synlige forskel - animerede iconer i menuen ???? Og det fyldte næsten 100mB :D
Af BlackBandit
Om jeg er en utålmodig sjæl eller modstander af Bill Gates men har nu opgivet at få modul og kort til at vise CD på skærmen :(

Rasmus: Skrev du noget om at tuneren i tv'et var dårligere end CD-boks ? For i bekræftende fald er det måske ikke umagen værd at forsøge yderligere...