Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle

Selvom jeg har en god teknisk forståelse på mange andre områder, så er jeg forholdsvis novice på TV/DTV området, så bær over med mig. Derfor dette spørgsmål:

Jeg har netop få et UE40C6705 ind i soveværelset og tester det hele igennem. Billedet er ofte ikke særlig pænt og virker sløret med mange grove, små pixelerede kanter - det er over hele kanallinjen. (Jeg har endnu ikke haft mulighed for at teste billedet på HD kanalerne) Jeg synes at billedet er bedre på mit 4 år gamle LG m. Samsung Yousee boks og er derfor forholdsvis skuffet.

Signalstyrken står typisk meget lavt på 30-33 og enkelte gange har jeg set den oppe på 52. Bitfejlniveauet er altid 0. Billedet hverken hakker eller falder ud og der er heller ingen problemer med lyden.

Som jeg har forstået DTV, så er der ikke forskel på billedkvaliteten, såfremt billedet går igennem og ikke hakker, laver store pixeleringer osv. Er det korrekt forstået? Dvs. at jeg intet opnår ved at forsøge at hæve signalstyrken (få lavet bedre forbindelser) og må acceptere, at det muligvis er tv'et og/eller billedkvaliteten leveret af Yousee, som er problemet?

Håber at I kan hjælpe mig med et svar, så jeg enten kan skyde det ud af hovedet, eller kan arbejde på at få et bedre signal.
Af Steen Bay
Har du eksperimenteret med de forskellige 'Motion Plus' indstillinger? Se evt. testen her på siden af C6005 hvor der mange gode forslag til hvordan man får det bedste billede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alt hvad der hedder "støjreduktion" skal også slås fra, hvilket også fremgår af tabellen i anmeldelsen af C6005.
Af DK
Farverne - og billedet generelt - blev helt sikkert pænere, men jeg synes ikke rigtig at det hjalp på sløret og de uskarpe kanter - men mange tak for henvisningen til testen.

Jeg ved at det kan være svært at få en forståelse for det, når man ikke selv er tilstede, men for at give et eksempel, hvor det er meget slemt, så er der pt. beachvolly på tv2sport. Jeg har naturligvis forståelse for, at det er et "svært" billede, med mange farver og hurtige bevægelser, men til tider kan det ligne en dårlig youtube video eller lign.

Men I mener ikke at signalstyrken har nogen indflydelse?
Af Steen Bay
DK skrev:Farverne - og billedet generelt - blev helt sikkert pænere, men jeg synes ikke rigtig at det hjalp på sløret og de uskarpe kanter - men mange tak for henvisningen til testen.

Jeg ved at det kan være svært at få en forståelse for det, når man ikke selv er tilstede, men for at give et eksempel, hvor det er meget slemt, så er der pt. beachvolly på tv2sport. Jeg har naturligvis forståelse for, at det er et "svært" billede, med mange farver og hurtige bevægelser, men til tider kan det ligne en dårlig youtube video eller lign.

Måske et dumt forslag, men nu er det vel det digitale signal som TV'et modtager? YouSee sender jo både analoge og digitale signaler.
Af DK
Steen Bay skrev:
DK skrev:Farverne - og billedet generelt - blev helt sikkert pænere, men jeg synes ikke rigtig at det hjalp på sløret og de uskarpe kanter - men mange tak for henvisningen til testen.

Måske et dumt forslag, men nu er det vel det digitale signal som TV'et modtager? YouSee sender jo både analoge og digitale signaler.
Jo, det er det digitale signal. (som "bevis" så kan jeg se Canal 9) Det er helt fair at du spørger. Er selv IT supporter og man kommer ofte ud for meget banale fejl.
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Du siger signal via YouSee boks, korrekt forstået?
I givet fald, har du tilsluttet boksen med HDMI kabel, og valgt højeste opløsning osv.?
Af DK
MigSelv skrev:Hej
Du siger signal via YouSee boks, korrekt forstået?
I givet fald, har du tilsluttet boksen med HDMI kabel, og valgt højeste opløsning osv.?
Signalet kommer direkte fra antennestikket til fjernsynet. I stuen står mit LG med Yousee-boks, som jeg tidligere brugte til sammenligning. (men den er dog kablet op, som du spørger.)