Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Yankee
Er der andre der har observeret en mærkbart dårligere kvalitet på TV2 Sport HD her i den nye Superliga-sæson? Sidste sæson var det en sand nydelse at se kampene i HD - langt bedre end 3+ HD, der formentlig bare er SD i god bitrate. Billedet er faktisk bedre på TV2 Sport SD hos mig (YouSee med boks).

Synes det er meget ærgerligt at Superligakampene, der har været så dyre for kanalerne, sendes i pivringe kvalitet. Kanal9 er jo en grim historie for sig, men det er virkelig en skam når billederne på TV2 Sport HD var så flotte i sidste sæson !:(
Af hdmi
Helt enig, jeg har også lagt mærke til det.Det ligner noget der er løgn !:(
Af tarok
hdmi skrev:Helt enig, jeg har også lagt mærke til det.Det ligner noget der er løgn !:(
Hvad er mon årsagen - nogen der ved noget? Troede egentligt at udviklingen gik mod bedre kvalitet generelt .....
Af Asskicker
Det har jeg også lagt mærke til.. Ihvertfald med superligaen, har ikke lige set andre programmer på HD.. Men der er KÆMPE forskel.. jeg nægter at tro de sender i HD endnu, det virker ikke sådan.. Jeg så Brøndby - AAB på 3+HD og det var ihvertfald HD
Af ThomasMac
Helt enig, og puhha, troede kun det var mig (Eller YouSee)
Billedet er dog bedre end TV2-SPORT, men HD er det ihvertfald ikke!
Af ThomasMac
Helt enig, og puhha, troede kun det var mig (Eller YouSee)
Billedet er dog bedre end TV2-SPORT, men HD er det ihvertfald ikke!
Af Yankee
Det er helt tydeligt at det ikke er HD. Det ser man også tit hos 3+ HD og Kanal5 HD fordi de kører identiske programflader med SD-kanalen, men TV2 Sport HD har jo slået på at de KUN sender HD, så det er svært skuffende !:(

Lad os håbe det skyldes at de ikke har fået HD-kameraerne frem fra gemmerne endnu...
Af Tictact
Yankee skrev:Det er helt tydeligt at det ikke er HD. Det ser man også tit hos 3+ HD og Kanal5 HD fordi de kører identiske programflader med SD-kanalen, men TV2 Sport HD har jo slået på at de KUN sender HD, så det er svært skuffende !:(

Lad os håbe det skyldes at de ikke har fået HD-kameraerne frem fra gemmerne endnu...
Desværre er generelt TV2's kanaler af dårlig kvalitet (stofanet ) feks. Vises TV2 kun I opløsningen 544x576. Det er kun Gud kanalen der underbyder dette 480 x 576.
Peter
Af ThomasMac
Jeg tillod mig at sende en forespørgsel til TV2-SPORT, og de svarede hurtigt må man sige. Det er stadig irriterende, men rart med en forklaring fra dem!

Her er svaret:

Tak for din henvendelse.

De to ugentlige Superligakampe på TV 2 SPORT HD vil indtil videre bliver sendt i opskaleret HD-kvalitet. Vi har desværre ikke været i stand til at indgå en acceptabel aftale om produktion af Superliga i High Definition i denne sæson, og den betydelige ekstraomkostning ville have betydet, at vi måtte skære på andre HD-programmer. I stedet har vi valgt - indtil videre - at sende de to Superligakampe i opskaleret HD.

I øvrigt er TV 2 SPORT HD en af de HD-kanaler på markedet, der viser mest "ægte" HD. Mange andre kanaler, eksempelvis Kanal 5 HD, TV3+ HD, TV 2 Film HD og Eurosport HD, opskalerer faktisk det meste af deres indhold.

Desuden kan jeg oplyse, at opskaleringen af de to Superliga-kampe ikke får nogen indflydelse på de øvrige programmer på TV 2 SPORT HD, som fortsat sendes i ægte HD-produceret kvalitet. Det gælder bl.a. Champions League, NFL, NASCAR, golf og fransk fodbold.

Med venlig hilsen

Bo Andersen
Pressechef
Af Yankee
Puha det er godt nok dårlig stil. Det er jo en dårlig undskyldning at man til gengæld sender Nascar og fransk fodbold i HD - hvem ser dog det ?!

Der burde snart komme større fokus på falske HD-kanaler. Det burde nærmest være ulovligt at sende SD-materiale på HD-kanaler jvf. god markedsføringsskik.

Det svarer jo til at man køber en dyr æske fyldte chokolader og halvdelen så er afbrækkede stykker Ritter Sport...
Af Larsdk
ThomasMac skrev:Jeg tillod mig at sende en forespørgsel til TV2-SPORT, og de svarede hurtigt må man sige. Det er stadig irriterende, men rart med en forklaring fra dem!

Her er svaret:

Tak for din henvendelse.

De to ugentlige Superligakampe på TV 2 SPORT HD vil indtil videre bliver sendt i opskaleret HD-kvalitet. Vi har desværre ikke været i stand til at indgå en acceptabel aftale om produktion af Superliga i High Definition i denne sæson, og den betydelige ekstraomkostning ville have betydet, at vi måtte skære på andre HD-programmer. I stedet har vi valgt - indtil videre - at sende de to Superligakampe i opskaleret HD.

I øvrigt er TV 2 SPORT HD en af de HD-kanaler på markedet, der viser mest "ægte" HD. Mange andre kanaler, eksempelvis Kanal 5 HD, TV3+ HD, TV 2 Film HD og Eurosport HD, opskalerer faktisk det meste af deres indhold.

Desuden kan jeg oplyse, at opskaleringen af de to Superliga-kampe ikke får nogen indflydelse på de øvrige programmer på TV 2 SPORT HD, som fortsat sendes i ægte HD-produceret kvalitet. Det gælder bl.a. Champions League, NFL, NASCAR, golf og fransk fodbold.

Med venlig hilsen

Bo Andersen
Pressechef
Efter at have læst dette har jeg valgt at skrive et brev til ekstra bladet og kontant på DR.

Jeg har valgt at købe yousee plus fordi jeg blev fortalt at jeg ville kunne få Superliga fodbold på 3+ og TV2 i HD. Hvilket det så åbenbart ikke er.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I henhold til disse kanalers egne beskrivelser af HD-kanalerne, så skal det fremgå af udsendelsen hvis det ikke er native HD-materiale. Det sker typisk ved en indikation i kanallogoet, som eks. på TV2 Film HD er paranteser omkring "HD"-delen.

TV3+ HD har vel konsekvent ikke nogen udsendelser i HD for tiden. Jeg har ikke se et HD-logo siden foråret på dén kanal.
Af ThomasMac
yakken skrev:I henhold til disse kanalers egne beskrivelser af HD-kanalerne, så skal det fremgå af udsendelsen hvis det ikke er native HD-materiale. Det sker typisk ved en indikation i kanallogoet, som eks. på TV2 Film HD er paranteser omkring "HD"-delen.

TV3+ HD har vel konsekvent ikke nogen udsendelser i HD for tiden. Jeg har ikke se et HD-logo siden foråret på dén kanal.
Det forstår jeg så ikke, du ikke har?
Når HD logoet er gråt er udsendelsen opskaleret, og når det er orange/gult er det HD. Og det ser jeg da jævnligt.?