Debat om digitale tv-kanaler, HDTV, tv-distributører og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signal

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej folkens!

Jeg har tænkt på om jeg egentlig skal bruge en boks til at kunne se DR HD, DRK og de der andre kanaler, og om det vil hjælpe på kvaliteten generelt? Er ikke særlig god kvalitet lige nu i hvertfald, og er bestemt ikke et dårligt tv. :)

Håber i kan hjælpe mig, og evt. forklare hvorfor/hvorfor ikke jeg skal købe en boks.

NB: Mit TV har MPEG4, DVB-T/C-tuner, mm. :)
Af Snurrerundtlyd
Du skal ikke købe en boks, da dit TV allerede har DVB-T/C tuner med MPEG4. Det er nok til at modtage DR HD osv. Du vil intet få ud af at købe en boks.

Men vær sikker på at du bruger TVets indbyggede digitale modtager til at modtage kanlerne og ikke den analoge tuner. Har du antenne eller kabel-TV?
Af MrDanielson
Snurrerundtlyd skrev:Du skal ikke købe en boks, da dit TV allerede har DVB-T/C tuner med MPEG4. Det er nok til at modtage DR HD osv. Du vil intet få ud af at købe en boks.

Men vær sikker på at du bruger TVets indbyggede digitale modtager til at modtage kanlerne og ikke den analoge tuner. Har du antenne eller kabel-TV?
Nå okay :)

Jeg mindes den ikke fandt noget med den digitale, og den fandt alt andet på analogt...
Det er desværre kabel vi kører med..
Brugeravatar
Af MigSelv
Hej
Kabel fra hvilken udbyder?
Kabel TV fra YouSee, sender hele programudvalget digitalt tillige med et analogt signal.
Af MrDanielson
MigSelv skrev:Hej
Kabel fra hvilken udbyder?
Kabel TV fra YouSee, sender hele programudvalget digitalt tillige med et analogt signal.
Vores lokale antenneforening er det... http://www.nyka.dk
Af MrDanielson
BrianH skrev:
MrDanielson skrev:bump :s
Jeg går ud fra du allerede har gennemlæst deres hjemmeside, så du har styr på kananer og frekvenser...
Jeps, det har jeg. Men hvorfor kan jeg ikke få DR HD og bedre kvalitet på kanalerne end det er nu, og den kan heller ikke finde nogle digitale kanaler. :S
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så vidt jeg kan se af din antenneforenings hjemmeside, så er det kun DVB-T du kan hive digitale kanaler ned med - ikke DVB-C. Alle andre kanaler er analoge, dvs. hvis du vil se DR HD, DR1, DR2 eller TV2, så skal du finde dem med din DVB-T tuner. Resten får du ikke digitalt.