23. maj 2010, 09:45
Jeg er, og har i lang tid været, på udkig efter et nyt fjernsyn. Mit forbrug er udelukkende dvd- og blu-ray-film. PT er mit antennekabel ikke tilsluttet og jeg ved ikke om det kommer til det. Men jeg kunne godt tænke mig at høre hvilket tv er det bedste til blu-ray film, hvis der overhovedet er den store forskel. Jeg er på udkig efter et 40" fjernsyn og finder egentlig Samsungs LED-tv ret tiltalende især pga. deres USB2.0 movie funktion. Jeg er faldet lidt for UE40C6005'eren, men blev lidt forvirret da jeg blev vist en blu-ray med Ocean's Thirteen i Fona. Senere har jeg fundet ud af at denne blu-ray er blandt de dårligste på markedet, men det var noget andet der bekymrede mig en del. Det så ud som om billedet hakkede i visse bevægelser. Jeg kunne forestille mig det var dårlige beregninger i 100Hz motion flow. Kan dette være årsagen, og er det korrekt forstået at man som udgangspunkt altid burde slå sit tv til 24Hz når man ser Blu-ray film? En sidste ting. Kan man se eksterne medier med 100fps på fjernsynet eller kan den kun beregne billederne kunstigt op til 100Hz?