Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Larsdk
peterthinggaard skrev:Er der nogen som ved hvor skærmen kan ses henne i københavns området?
HIFI-Klubben har den vist stadigvæk hængende i deres butik i Lyngby
Af jrb
Har netop haft en tekniker forbi for at kigge på TV'et.

Mht. støj er der åbenbart 2 typer (kendte):
1) Brummen som afhjælpes med nogle gummiklodser.
2) Snerren som forøges i styrke jo mørkere billedet er.

Mit havde allerede gummiklodserne monterede fra fabrikken.

Den snerrende lyd er der i følge teknikeren pt. ingen løsning på, men der arbejdes på at få løst problemet. Dog uden tidshorizont.
Lyden er et problem på en mindre procentdel, og det virker tilfældigt hvilke apparater indenfor samme serie der har problemet.
Han var helt enig i at TV'et ikke skulle støje i det niveau mit gjorde, og foreslog derfor at returnere TV'et og evt. købe en anden model.

Jeg sammenlignede forøvrigt igår støjen med et Panasonic 42V10, og Panasonic'en er absolut lydløs sammenlignet med Samsungen.

Det er helt urimeligt at et relativt dyrt TV skal have fejl fabriksfejl af den type, så jeg vil da helt klart anbefale alle med problemer at kontakte Samsung.
Af henrikmc
Vil lige dele min erfaring med Samsung:

Jeg købte tilbage i april måned, deres B7000 led-tv. Et fantastisk flot TV, med mange gode funktioner. Dog kunne jeg ikke leve med auto-dimming og trailing issue som denne model har så jeg solgte det og bestilte et b855, med viden om de problemer der var her - brum (min datter på 9 år græd i 30 min. da hun kom hjem og TV'et var væk... hun var så glad for det TV). Jeg købte det nye i Sverige, det kunne ikke skaffes i dk på det tidspunkt til en ordentlig pris.

Da jeg fik mit b855 og hængte det op på væggen havde det en 3 cm rød stribe i højre side af panelet fra top til bund, uanset kilde. Og så brummede det alt afhænging af hvilket billede skærmen viste.

Så jeg tog fat i Samsung support torsdag d. 6 august (man skal bare ringe inden kl 12, så kommer der en teknikker næste dag...)
Jo, der vil ringe en teknikker i dag eller i morgen var beskeden. Han ringede så ikke torsdag, fredag eller efter weekenden om mandagen men først tirsdag. Han vurderede i tlf. at der skulle et nyt panel til, det ville han bestille så det kom torsdag eller senest fredag.

14 dage senere havde jeg stadig ikke hørt noget og ringede til Samsung for at høre hvad der foregik? Jo, siger den svensk-talende intet-vidende pige (der er ikke noget galt med svenskere - det er ikke det) jeg undersøger og vender tilbage på tlf. eller mail.

2 dage senere og totalt stilhed som før ringer jeg og rykker endnu engang for noget nyt. Nu er beskeden at der er gået over 14 dage så nu skal der laves en RMA på TV'et og det skal returneres til Samsung for kreditering. Vi er nu nået til 26 august, og stadig et TV der er i stykker.

Onsdag d. 2/9 bliver TV'et afhentet af Infocare som Samsung har outsourcet deres reparationsafd. til.

Jeg har så kontaktet forhandleren i Sverige for at høre om jeg kan få pengene tilbage eller et nyt TV eller hvad. Beskeden er at fejlen først skal verificeres og godkendes af Samsung i Sverige før de kan behandle sagen videre. Det er nu den 7/9 og jeg har hivet mit gamle 32" CRT TV ind igen for det kan klare opgaven med at levere et TV billede.

Om dette er normalen for hvad man kan forvente sig og ikke bare for Samsung ved jeg ikke, men det er til at få lange boller af. Man bliver forbavset over hvor amatøragtigt det er, men det er jo en sygdom der har bredt sig - ingen gider at levere kvalitet mere, det handler bare om kvantitet.

Uanset så har jeg ikke en skærm i dag, og fortryder lidt besværet - skulle bare have beholdt det andet, måske?

Mine 2 euro til den fantastiske verden af forbrugermareridt.

Vh. Henrik
Af Larsdk
Jeg fik at vide fra en af vores teknikere (Infocare) som var ude og fixe brumme lyden i mit tv at Samsung har sendt 3 en svensker og to mand fra Korea til at køre med vores teknikere rundt for at se problemet. Dog var ingen af dem med teknikeren hos mig i går.

Mit tv’s problem blev løst ved at der blev sat 5 gummi dupper i skærmen. I stedet for de 2 som sad der i forvejen og nu kan jeg kun høre en brummen når jeg slår lyde fra hvilket er normalt for plasma. Jeg høre intet mere når jeg ser film eller tv og det er selv om jeg prøvede at side 2 meter.

Og dog når jeg ser film eller tv med meget mørke scener er der en høj brummen :(
Senest rettet af Larsdk 15. sep 2009, 10:02, rettet i alt 1 gang.
Af daneinsg
Hej,
Jeg bor i Singapore og har haft samsung 50B850 i et par maaneder nu.
TV'et havde fra starten en del brummen eller summen og jeg har siden faaet apparatet skiftet 2 gange af den lokale agent efter de foerst proevede med de extra gummiklodser inden i kabinettet. Alle 3 saet jeg har haft havde samme summelyd..
Endelig fik jeg i sidste uge udskiftet et Y-board og summe/brumme lyden er nu vaek.
Det er er helt ny board som skiftes inde i tv'et og forskellen er i foelge teknikerne her at en spole er fjernet samt nogle andre mindre aendringer.
jeg tog nogle billeder af de to boards mens de skiftede det og kan evt maile eller poste dem her hvis der er interesse i at se dem.
Saa der skulle vaere en loesning paa vej forhaabentligt ogsaa til jer i Danmark.
Af Larsdk
Hej daneinsg

Du må meget gerne link til det board. Jeg arbejder hos Infocare i Danmark og ville straks tag fat i vores teknikker så de kan få løst problemet i danmark.

Har selv skørmen og fik sat 5 gummi dutter i som hjalp lidt men lige så snart man ser en film med mørke scener kommer den hyle tone :(
Af daneinsg
Larsdk - jeg vil proeve at downloade billederne her senere i dag naar jeg kommer hjem. ellers kan jeg emaile til dig.

saa vidt jeg forstaar er gummiklodserne til at daempe vibrationer fra bagbeklaedningen, men summen fra mine 3 tv har alle vaeret af elektronisk karakter og altsaa fra det board som nu er skiftet.

Du kan evt proeve at taende tv'et med bag beklaedningen taget af, saa er det ret nemt at hoere hvor summen kommer fra.

mvh
Af Larsdk
Ja har også haft bagbeklædningen af og mit problem er også af elektronisk karakter. Jeg talt med en af vores teknikere og aftalte han kommer forbi og så prøvet mit at skiftet et par ting.

Hvis dette ikke hjælper ville jeg have mine penge retur og så venter jeg til Samsung får lavet en 2010 model eller venter på de kommer med en LED skærm :) og må så bruge mit Prosonic 32" lcd uden HDMI imens :(

Men fedt hvis du kan uploade billederne får så viser jeg teknikeren dem.
Af Larsdk
Super mange mange tak.
Af mlund
daneinsg skrev:hermed link til billeder af det gamle og nye board. det er en roed ring omkring den spole der er vaek paa det nye.

http://picasaweb.google.com/allandam/Samsung50B850#

haber linket virker..

mvh
[/img]
Er der nogen der kan bekræfte at denne løsning vil blive brugt i danmark - enten før eller efter køb?

Det vil nok få folk til at genoverveje at købe et B855, inklusiv undertegnede.
Af Larsdk
Jeg talte med vores teknikker hos Infocare idag og han kommer hjem til mig på Fredag og så prøver vi bla. det og så skal jeg nok skrive om det løser problemet.
Af Rallemullen
Jeg har også købt dette TV - og venter nu på en tekniker som kan komme og sætte de famøse gummidutter i, håber godt nok det hjælper for min summen/brummen/snerren er godt nok HØJ, jeg kan høre den på vol. 15 (som ellers burde være en vol. for døve), når først man er begyndt at ligge mærke til lyden så kan man næsten høre den heletiden!.. først ved vol. 20 kan jeg ikke rigtig høre lyden..

udover summen/brummen/snerren så er dette TV helt i top, det hænger HELT flat på væggen med samsungs vægophæng (som efter min mening er et MUSTHAVE, jeg syns det ser direkte ynkeligt ud af have det på en fod fordi det er så tyndt), det kommer virkelig til udtryk når det hænger så tæt ind på væggen

billedekvaliteten er også helt i top efter man lige har pillet lidt ved farver osv.

kan helt klart anbefales herfra!

/En glad PS50B855 ejer ;)
Af Larsdk
Min erfaring med de gummi dutter, er det ikke hjælper. Normalt skal der 2 i og jeg havde allerede 2 i da teknikeren kom jeg fik så sat 3 ekstra i og det hjalp lidt men i mørke scener i film er der en konstant høj summen som ført forsvinder hvis vol. er over 50 :(

Når teknikeren er på besøg så afspil film med mørke scener imens bag panelet ikke er monteret for så kan han se det ikke hjælper med de gummi dutter.

De taler også om at prøve med noget software men ved ikke rigtig hvad det skulle kunne gøre ved en spole der larmer.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 28