Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
#44545
Nej, den linkede skærm er ikke den samme som LX 5090H
H modellen indbefatter blandt andet at fjernsynet er udstyret med mediecenterfunktionen DLNA, som beskrevet af Rasmus i testen af LX 5090H du kan finde på Flatpanel.dk forsiden.
Ved hjælp af DLNA kan du trådløst streame musik, film og billeder til skærmen. Det er en funktion som roses i høje toner, og jeg ville bestemt overveje om den ikke er de ekstra par tusind værd.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#44551
Min personlige holdning til DLNA skinner nok allerede igennem i Pioneer anmeldelsen, men jeg må sige, at jeg synes det er et fantastisk system. Jeg kan ikke leve uden det.

Jeg bruger det primært til afspilning af musik eller fremvisning af billeder, når der er gæster på besøg. Jeg er lidt en teknik-mand, så der står også en 3-4 computere rundt i huset, men al indhold samles let på én enhed vha. DLNA.

Derfor synes jeg også det er ekstra interessant nu hvor man begynder at integrere det direkte i Tv. Selv benytter jeg mig af det på min PS3.
Af tonnyg
#44579
Hej

Udemærket anmeldelse. Jeg syntes dog, at der mangler en beskrivelse af hvor godt TV'et er til at gengive DVD-film, hvis man lader TV'et stå for opskalleringen.

Jeg tror, at der er en hel del, som har en stor DVD-samling og endnu ikke har fået opbygget en ordentlig Blueray samling. Derfor syntes jeg, at det vil være meget relevant at vide.

Mvh.
TonnyG
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#44580
Tv'et har generelt et ret kraftigt billedkredsløb, og det klarer også opskaleringen fint. Det ligger mere eller mindre i mine generelle ord omkring SD billeder, fordi opskalleringen er en vigtig del af hele denne gengivelse.

Så du kan trygt købe det og nyde dine DVD film. Pioneers Tv er naturligvis ikke lige så godt, som hvis du køber en ekstern scalerboks - som f.eks. dem fra DVDO - men har alligevel et af markedets bedste Tv kredsløb.
Af ReXuZ
#45093
Synes ikke jeg kan se at det skulle have dvd-c på pioneers side. Er det en fejl her på siden eller er det pioneer?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45120
Den har ikke DVB-C. Kun DVB-T og S.
Af KingCreol
#45170
Så skal der er rettelse til...

For i testen står der at tv'et indeholder DVB-C

og den eneste mangel der det der holder mig fra at købe dette
dejlige tv - idet vi har stofa kabel tv i huset :-(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#45187
Det er hermed gjort. I selve brødteksten står det nu altså også nævnt at det er DVB-T og S der er i TV'et.
Af den glade amatør
#49262
spændende læsning af den anmeldelse - tak for det Rasmus!
NU har jeg selv købt denne skærm, men ALLE fortæller mig at dette neværk IKKE er trådløst... ;;)
Skla jeg blot downloade TVersity på min computer og så køre eks billeder der igennem til skærmen når jeg åbner Media centeret???
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#49269
den glade amatør: Det kræver at du har en trådløs router på dit netværk. Det kan f.eks. være gennem din internetudbyder eller købt separat.

Herefter skal du installere TVersity. Åbn programmet og her har du mulighed for at vælge musik, film og billeder som skal deles (og således kunne på din Pioneer skærm).
Af den glade amatør
#49973
Tak for dit svar. Jeg har trådløst netværk, men kan ikke få forbindelse mellem tv og min bærbare pc.


Jeg har foretaget følgende:
Downloaded Tversity på min pc – det ser ud til at være ok

Derefter har jeg foretaget følgende:
Isat netværkskabel mellem tv og pc (jeg har dog trådløst netværk, men jeg kan ikke se hvor jeg skal forbinde delene ?)
Derefter har jeg foretaget følgende opsætning på tv iht. brugsanvisning s.71 ”Direkte tilslutning til en medieserver”
HMG-opsætning
Netværksopsætning:
AutohentIP: nej
IP-adresse: her har jeg sat IP-adressen og subnetmasken ind fra min bærbare pc
Enter

Autotilslutning: Tænd

Derefter går jeg ind i”Media Navigator” og her skulle det så være muligt at se nogle serverlister ?
Men her er ingenting

Hvordan får jeg forbindelse mellem tv og pc ?

Håber du kan hjælpe.
Af hilberado
#50478
Super test Rasmus, jeg er solgt og vil derfor købe fjernsynet.

Dog har jeg lige et par spørgsmål

1) Jeg har Stofa Zaptor digitalt TV. Jeg kan se andre skrive at LX5090H ikke har DVB-C, er dette et problem? eller kan det køre fint uden?

2) Så vidt jeg kan forstå, medfølger der ingen højtalere (dvs der INGEN lyd kommer ud af den som leveret right?). Pioneer leverer både 2stks side højtalere eller en "under" højtaler. Men hvad er er der af andre alternativer? (ja det er sikkert mange, men hvad ville spille godt sammen med dette? Fjernsynet skal stå i en stue og primært bruges til alm. TV og film.

På forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50496
1) Hvis du har Zaptor, så har du vel også en ekstern boks stående til at dekode de digitale signaler? En sådan boks vil være fuldt ud kompatibel med LX5090 (og et hvilket som helst andet TV). For at se DVB-C på LX5090, så skal der en ekstern boks kobles til.

2) Der kommer ingen lyd ud af LX5090 før du selv tilslutter enten et sæt højttalere eller kobler TVet til et surroundanlæg. De højttalere Pioneer selv leverer giver en ret god lyd ift. mange andre fladskærms-TV. Vær dog OBS på at de sidemonterede versioner gør TVet temmelig bredt.

Husk også på at der heller ikke medfølger fod eller vægbeslag. Dette skal også købes ved siden af.