Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af richthofen
På forhånd, jeg er ikke den store B&O fan og jeg har ikke set og hørt alle B&O's produkter - langtfra.

Jeg synes det er fedt vi har dette firma i DK.

Men - hvis jeg nu prøver at skære ind til benet og spørge anmelder:

er TV'et så de 44.000,- værd?

Jeg mener - hvad ville anmelder helst investere i: et 50" Pio 5090H for under 20.000,- i DK eller dette B&O 40" LCD TV til over det dobbelte?

Er det ikke hvad der er det grundlæggende problem med B&O produkter, generelt set, at prisen ikke matcher kvaliteten (jeg tænker kun i Billed og Lyd kvalitet)? Og dermed siger jeg ikke at B&O laver dårlige produkter - slet ikke!
Af Otto J
Rasmus Larsen skrev:
Jeg skriver lidt om hvordan den antirefleksive coating virker senere i testen. Jeg har også hørt lidt meldinger fra privatpersoner, som har fået Tv'et hjem og enten er gået fra en B&O plasma eller BeoVision 7 og de beretter, at coatingen reducerer lysrefleksionerne en del..
Er der ikke coating på en BV7?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
AV Precision skrev:
Rasmus Larsen skrev:
Jeg skriver lidt om hvordan den antirefleksive coating virker senere i testen. Jeg har også hørt lidt meldinger fra privatpersoner, som har fået Tv'et hjem og enten er gået fra en B&O plasma eller BeoVision 7 og de beretter, at coatingen reducerer lysrefleksionerne en del.
Er der ikke coating på en BV7?
Jo, der skulle have stået BeoVision 3. Beklager forvirringen.
Af Egeberg
richthofen.:

Har lige hørt fra min B&O pusher ,som siger at der allerede er solgt over 2.000 BV10 i Danmark & at de er til levering fra midt december til februar.

Så vi er en hel del som syntes at den er pengene værd & at den er værd at vente på. :p

Hvad er det så der gør at vi syntes at den er pengene værd?
Godt design, kvalitet, god lyd & godt billede!

Tror forøvrigt at det er de færreste som har givet fuld pris på den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
richthofen skrev:Men - hvis jeg nu prøver at skære ind til benet og spørge anmelder:

er TV'et så de 44.000,- værd?
Vores top-anbefaling award uddeles ikke med mindre TVet er pengene værd. Det er en del af konceptet, så det spørgsmål er indirekte besvaret via vores award-logo.
Af Holm86
Fin test men personligt kan jeg ikke se at et 40" tv til over 40.000kr kan få en top anbefaling. Billedemæssigt kan man få tv som er større og med bedre billede kvalitet til langt lavere pris.
Af ctacta
Ja, den testede udgave koster faktisk 49.500,- ergo 50K, og det er jo i det lys det skal ses og holdes op imod, og med godt betalt antirefleksbehandling :-)
Brugeravatar
Af rhino (DK)
nu er en audi jo heller ikke ligefrem fordi den gir en masse for pengene.... men satme lækkert stykke køretøj

kvalitet koster nu engang mange penge samtidig er det jo altså bearbejdet som ingen andre mærker....

kvalitet, betjening, linkmuligheder, lyd og billede er bare i top hele vejen
Af Kleitus
Jeg savner en sammenligning med BV 8-40 som I også har anmeldt.

Jeg har i forvejen 4 B&O højttalere og en sub så jeg ser helt klart nogle enorme fordele i integrationen af surround modulet i TV'et så jeg bare kan smække mine højttalere i og have digital surround på samme remote (og uden lip-sync problemer).

Men jeg står og skal vælge mellem et BV 10 og et BV 8 og så er spørgsmålet: "Er det nye TV så meget bedre at jeg skal ofre næsten 20k i forhold til 8'eren?".

Hvis vi ser bort fra designet så hører jeg at lyden stort set er lige god i begge TV og 8'eren fik top karakter for godt billede og det gør 10'eren også.

Så hvor vil I sige de største fordele (ud over design) er mellem 8'eren og 10'eren?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Pas på med at blande design og byggekvalitet sammen - den ene kan diskuteres, den anden kan ikke. BV10 byder på andet end blot nye linier - materialerne er også en klasse over BV8, hvilket spiller en stor rolle i karaktergivningen. Derudover er billedkvaliteten også løftet en tak ift. BV8 og der er tilføjet lidt ekstra features.

Helhedsindtrykket af BV10 er ganske enkelt langt bedre end ved BV8. Uden at nedgøre BV8! Den har stadig en anbefalingsaward, men det er jo som at sammenligne en Audi A4 med en A6. De er ikke konkurrenter.
Af Kleitus
Hvilke nye features er der ved BV10? 200 hz og coating er jo i forhold til billedkvalitet, men er der funktionelle features til forskel. Jeg spørger af ren og skær nysgerrighed. Der er vel ikke noget jeg "kan" med BV10 som jeg ikke "kan" med BV8 eller? Surround-modulet er det samme. BV10 har vel så en HDMI indgang mere eller? Er der funktionelle forskelle? Eller går det rent på kvalitet og billedfeatures?

Edit: Så dit indlæg på BV8 posten omkring styring af 3. part enheder. Er det noget man kun kan med BV10 og ikke med BV8? Jeg har da set et BV8 hvor ham i butikken styrede en set-top box direkte via Beo4'eren. Så det har vel også det såkaldte STB modul som bruges til styring af 3. parts produkter. Eller tænker du på noget andet?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er noget andet: BV 10 har udgange til IR-dioder som kan sættes på eksterne enheders IR-øjne. BV10 kan da kodes til at kende 3. Parts hardware såsom en BluRay og sende kmmandoee direkte til dem. BV10 vil da virke som "oversætter" fra Beo4/5 til det sprog din enhed taler. Der sidder vist 3 af disse IR-udgange bagpå. Er det slet ikke nævnt i anmeldelsen - jeg sidder på mobilen og har lidt svært ved multitasking :)
Brugeravatar
Af rhino (DK)
som jeg skrev under BV8 så har bv8 også denne mulighed... der følger faktisk sådan et øje med når man pakker tv´et ud af kassen hehe :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 12