Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Torben Rasmussen skrev: 2. jun 2025, 14:48 Dithering-algoritmen er til stede på denne type paneler, men det har måske ikke fået den spalteplads som skulle. Det bliver tydeligere jo tættere du sidder på panelet og kunne i princippet godt forklare forskelle på G3 og G5.
Som jeg forstår det, blev dithering i sin nuværende form (detail enhancer) introduceret på 2024 panelerne. To be clear har jeg ikke nogle issues med hverken C8 eller A1. Måske er der et QD OLED panel i min fremtid i stedet ;)
Så du mener seriøst “forholde sig til” er en nødvendighed hvis man bliver kaldt idiot af andre. Altså hvor lavt kan du synke? Prøv lige at hæve niveauet bare en lille smule. Burde være muligt! Du er på et hyggeforum for AV og du og et par andre skyder konstant på Radiomanden af en eller anden grund. Kan sgu da ikke være fordi han kommenterer anderledes end du/I foretrækker. Når du nu kan finde ud af at sætte 2 sætninger sammen så burde det ikke være umuligt du også kan opføre dig bare lidt anstændigt.
Dusty skrev: 2. jun 2025, 20:05 Så du mener seriøst “forholde sig til” er en nødvendighed hvis man bliver kaldt idiot af andre. Altså hvor lavt kan du synke? Prøv lige at hæve niveauet bare en lille smule. Burde være muligt! Du er på et hyggeforum for AV og du og et par andre skyder konstant på Radiomanden af en eller anden grund. Kan sgu da ikke være fordi han kommenterer anderledes end du/I foretrækker. Når du nu kan finde ud af at sætte 2 sætninger sammen så burde det ikke være umuligt du også kan opføre dig bare lidt anstændigt.
Nå du er da en rigtig tosse!
jesperb-64 skrev: 2. jun 2025, 19:19
Radiomanden skrev: 1. jun 2025, 22:05 Hvis det er "forurening", så er jeg ikke den eneste i denne tråd der har forurenet.
Så det var det du kunne frem til? En stavefejl.
Jeg ser nu ingen stavefejl, udover et manglende komma samt et mellemrum før spørgsmålstegnet, som jo begge egentlig ikke er stavefejl, men tegnsætning... :)

"Du bidrager ikke med noget så hvorfor forurener du den her tråd ?"
RigVader skrev: 2. jun 2025, 10:33
Flatpanels skrev: 30. maj 2025, 11:48 Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.
Fin anmeldelse :)

Synes det ville være fint hvis der blev snakket dithering i anmeldelser, da vi er nogle der både kan se det ved f.eks. 40 graders field of view og som har en dårlig reaktion på det (PWM symptomer). Jeg har haft OLED i mange år og brugt usunde mængder af tid foran dem og må desværre sende mit C4 tilbage, grundet samme.
Jeg bliver lidt nysgerrig på dette.

Jeg har selv haft svært ved at skifte min smartphone ud til en nyere af slagsen da jeg blev svimmel ved at bruge den. Det kunne jeg også læse mig frem til måske skyldes PWM sensitivitet.

Er det korrekt forstået at dette dithering kan udløse samme reaktion? Og at dithering også blev brugt på plasma skærme? Havde nemlig ingen problemer med min gamle Panasonic Plasma (og ej heller min A80J oled).
Dithering-algoritmen er i spil i de mørke regioner på skærmen og det kan opfattes som flimren i billedet. Jeg ser det ikke i normal siddeafstand i min stue (3.5 m), men tæt på kan det godt ses. Det har dog været til stede i adskillige generationer af WOLED nu.

Ift. reklamerne, så kommer de på LG's pauseskærm, men den kan man slå fra. Så har du et Apple TV vil du næppe opleve reklamer.