Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Normalt kan man jo lave indstillinger forskelligt pr. Indgang på tvet.
Jeg vil gerne have forskelligt om jeg afspiller uhd bluray eller appletv.
Men når jeg kører det er recieveren så er det jo kun 1 indgang på tvet der er i brug..
Så er der ikke andet at gøre end at lave forskellige profiler på det input der bruges, hvis du vil have det forskelligt på de enkelte enheder.
Der er jo forskellige profiler der kan vælges på HDMI porten, så der må tilpasses en anden profil på den Port der bruges, så kan der skiftes mellem dem.
Det er næppe det optimale, men når der kun bruges en HDMI Port, så er der ikke andre muligheder.
lunddal skrev: 15. dec 2024, 09:30 Hvorfor vil du have forskellige indstillinger på ATV og Blu-ray?

Hvis det refererer til din anden tråd, så er det vel mere "almindelig" HDR, der er dit problem og den profil, der skal indstilles.
fordi jeg gerne vil køre med nogle flere billedebehandlings settings aktive i streaming end jeg vil på bluray
Det anbefales ellers at man holder sig væk fra brugen af de "forbedrings" indstillinger.
Radiomanden skrev: 16. dec 2024, 11:27 Det anbefales ellers at man holder sig væk fra brugen af de "forbedrings" indstillinger.
nå men jeg vil gerne bruge dem nogle gange afhængig af kildematerialet..
Hvis det ikke skulle bruges så ville producenterne nok fjerne mulighederne