Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kosmo12
Hej Alle
Har et ældre Oled LG E6 i 65 tommer, men overvejer nu at købe et nyt i 83 tommer.

Har set de aktuelle tilbud i Power på LG G4 og C4, og Samsung S90. Har så her på siden set at Sony A80l er kommet lige under 20.000 kr.

Vil lige høre Jer eksperter her på siden hvad i ville vælge/anbefale ?

Det dyreste er p.t. LG G4, men det er jo ikke altid det dyreste er det bedste køb ? Der jo trods alt næsten 10.000 i forskel på det nævnte Sony og LG G4, og får man reelt noget relevant ekstra ved at betale de 10.000 kr. mere, og ville i selv ofre ekstra prisen ?

Har ikke fulgt så meget med i Oled udviklingen, og vil også lige høre om jeg vil opleve et markant løft i forhold til mit LG E 6, som jo for ca. 7-8 år siden var et af de bedste tv med bl.a. 3D ?
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Det burde egentligt være nemt og ligetil at vælge mellem de forskellige 83" OLED.

Stod jeg i dine sko, ville jeg uden at tøve vælge Sony A80L.
A80L har ligesom både C4 og S90 samme WOLED panel produceret af af LG. Var S90'eren kommet med et QD-OLED, så ville valget sikkert falde på det, da QD-OLED er oppe i samme liga som andre OLED med MLA.

Sony er jo endvidere kendt for at have ret gode billedchip der behandler og optimerer billedet og leverer flotte billeder, hvis man kan lide at se sport eller er til gaming. I følge reviews skulle Sony'en have bedre egenskaber når det kommer til opskalering af billede fra low-resolution.
C4 vinder dog på mere blus i dioderne ved HDR, men jeg mener at Sony bare er bedre til at skrue et tv sammen, så samlekvaliteten nok er lidt bedre og giver teoretisk dermed en længere levetid.

Kostede alle de tre nævnte tv 19.990 kr, ville valget stadig være A80L. Ti lapper for et lidt bedre billede med G4 er efter min opfattelse ikke pengene værd....3.000-4.000 ville jeg højst betale for forskellen. Hellere spare denne sum og have flere penge til næste udskiftning.
Af Kosmo12
Hej IT-Bruger

Mange tak for et super velbegrundet svar 😀👍 Kan se at tilbuddet udløber den 6 oktober, så må hellere få bestilt det fine Sony tv 👍 Er ikke nervøs for at det ikke er helt i øverste liga hvad angår lysstyrke.

Har været godt tilfreds med mit gamle LG Oled E6, og har læst at lysstyrken er blevet bedre over årene 👍
Af Supergris
Stadig er der en ret dramatisk forskel, når det kommer til afspilning af HDR-materiale, men modeller med MLA koster stadig kassen i 83", og Samsung har endnu ikke leveret deres egne QD-OLED-paneler til større TV end 77", men Sonyen er jeg alligevel sikker på, du nok skal blive tilfreds med.
Spørgsmålet er, om man i stedet for et 83" burde kigge på et 77" med overlegen teknologi til samme eller billigere penge?
Ikke noget umiddelbar nemt valg, hvor der nok vil være delte meninger. Afstanden vil nok være afgørende i mange tilfælde...
Af Kosmo12
Tak for svaret 😀👍 Handlede i går og købte det ovennævnte Sony TV. Vi er ved at flytte til ny bolig, så bliver først sat umiddelbart efter 18. Oktober, men kan næsten ikke vente. Håber det er et godt valg 😀👍
Brugeravatar
Af Radiomanden
Du får kvalitet med Sony, og den bedste smart TVOS Platform.
Af kimklarup
måske du lige kunne give en opdatering om hvordan du oplevede springet i størrelse og selve tv performens når du er kommet på plads
Af Supergris
Radiomanden skrev: 7. okt 2024, 19:57 Du får kvalitet med Sony, og den bedste smart TVOS Platform.
Endnu et indlæg hvor du nævner din præference for Sony!
Dem har der efterhånden været nogle stykker af (stykker er mere end 2), som ikke er særligt brugbare for læserne...
Brugeravatar
Af Radiomanden
Nu er det jo ikke kun Sony og et par andre TVer der bruger Android TVOS, det gør medie afspillere også, når man lige undtager den fra æblemanden.