Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af visca blaugrana
Jeg går lidt og overvejer at opgradere min projektor efter som jeg har fået plads til hjemme bio igen i den forbindelse har jeg fundet en Sony VPL-VW1000ES til omkring 12.000 er det værd at kigge på den? Det er omkring 300km hjemme fra, eller pengene bedre burugt på noget nyere?

Som jeg kan se det handler det mest om manglende hdr men jeg syntes at se mange foretrækker ikke at bruge hdr på deres projektor da det ofte kommer på bekostning af blæser støj

2000 nits (som må være mere end nok i et mørkt rum

Hdmi 1.4
Jeg køre mit signal igennem en hdcp stripper for at kunne bruge min 3D lut. Så det burde vel fungere fint?

Rigtig mange tak for indspark
Brugeravatar
Af Naiera
Nu er det jo nemmere sagt end gjort såen "ikke at bruge HDR". Du kan ikke bare slå det fra på UHD Blu-ray og i hvert fald to af de store streaming-tjenester; Disney+ og MAX.

Derudover ville jeg ikke købe en 12 år gammel lampebaseret projektor...
Af visca blaugrana
Den vil blive brugt med min uhd Blu-ray afspiller som kan konventerne alt til sdr, min bekymring er som du siger mere alderen, er der nogle anbefalinger i prislejet til omkring Max £1500?
Brugeravatar
Af Naiera
visca blaugrana skrev: 19. sep 2024, 22:06 Den vil blive brugt med min uhd Blu-ray afspiller som kan konventerne alt til sdr ...
Men kan den gøre det så det er værd at kigge på i stedet for en normal Blu-ray? Jeg mener ikke, at der findes en afspiller, som kan konvertere til SDR godt nok. Det er bedre bare at se normal Blu-ray...
Brugeravatar
Af Naiera
Jeg kender ikke noget til projektorer under 30k. Så ville jeg hellere se på et 77" OLED...