Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af imdbdk
Er der ikke nogen, der har købt den nye samsung model, der kan lave en brugeranmeldelse af det?
Eller måske endda Rasmus "The Leader Himself" Larsen har planer om at anmelde det???

Det lyder jo næsten for godt til at være sandt.
Af Munch
jeg tror vi er mange der er spændte på hvad du kan få ud af sådan en fætter. Jeg har fulgt med i AV-Forum's tråd lige siden den blev released i UK. Det tyder på at Samsung endnu ikke lever op til den forventede kvalitet, men det kan godt betale sig at vente til de har fået udryddet "børnesygdommene". ::l
Brugeravatar
Af Johnjohn
hvilke børnesygdommene? var lige nede i fona og se 40 tommer modelen og det er det bedste jeg har set hidtil, men det var også HD der blev vist har ikke set det med andet signal
Af Hubert
Har også lige set 40" versionen i drift med HD signal, DVBT signal og analog signal, og det er det bedste billede jeg endnu har set fra et LCD tv. Til sammenligning havde de også et 52" Sharp stående!
Af Munch
Jamen ingen tvivl om at det er det bedste lcd-tv til dato. Men indtil nu har der været lovligt mange "nitter". Dog meldes der om at dem med det seneste software i er næsten ok. Men tv-et er tilsyneladende bedst egnet til PC-brug. :o
Brugeravatar
Af Johnjohn
træmanden skrev:Dog meldes der om at dem med det seneste software i er næsten ok. Men tv-et er tilsyneladende bedst egnet til PC-brug. :o
hvor for du de meldinger fra ?
Af Joso.dk
Fik lige tv'et hjem i aftes, så er ikke nået så langt med tests endnu ... Jeg er dog positivt overrasket over kvaliteten på alm analog fjernsyn. Går man tæt på skærmen, kan man naturligvis se at signalet ikke er godtnok til så stor en opløsning. Men fra alm afstand af små 3 meter, ser det flot ud.

Sidder for øjjeblikket og roder med min htpc ... Ind til videre kan jeg kun få 1:1 pixelmapping til at virke ved 1080i 30hz. Ved 1080p 60hz er billedet mindre end skærmen .. meget mærkeligt... Håber det er grafikkortet der sætter grænsen. (Abit Fatality F-190HD - Troede ellers det skulle kunne køre 1080p)

Af negativ er jeg kommet frem til, at det er et Samsung TV. De er ikke kommet meget videre hvad brugervenlighed og træge menu'er angår.
Er hoppet fra et godt Sony Wega crt, og det var godtnok meget hurtigere og logisk i menu'erne. (selvom det er ca 6 år gammelt.)

MEN gennemgående et positivt indtryk. Bare skærmens størrelse kan jo få en til at smile :)
Af imdbdk
Hey Joso

Har hørt den skulle have indgange til hukommelseskort og måske USB? Kan du be- eller afkræfte dette?

Og hvad kan den i så fald afspille over hukommelseskort og USB?

Er kvaliteten på analog fjernsyn ved at være tæt på CRT-skærmene?
Af fredizy
Hej.

Jeg er også ved at købe enten Samsung L37-M86 eller L37-M87.

Jeg er dog faldet over to forskellige varenumre nemlig

L37-M86BDX
og
L37-M86BD

Kan nogen fortælle hvad forskellen er på disse to typer?
Af imdbdk
Så vidt jeg kan forstå er BDX den danske udgave, der bliver destribueret af Samsung Nordic, mens BD er importeret, sandsynligvis fra tyskland.

Det betyder vist ikke noget for selve fjernsynet med hensyn til understøttelse af danske undertekster over DVB-T tuner eller menusprog.
Derimod er der vist en forksel i garantien, hvor Samsung Nordic ikke leverer helt den samme garanti. Vist noget med at man skal have over to pixelfejl for at de vil bytte ved en BD-model, mens bare én pixelfejl er nok ved en BDX-model.
Af Blank
Hej,

Jeg har lige fået M86 - 46" ind af døren idag...!

jeg har testet PS3 på den til spil.
PS3 til DVD (ikke Blue ray (det er desværre ikke lykkedes mig at skaffe nogle BR film endnu))
PS3 er sat til med HDMI
Pioneer DVD med composit
PC iaHDMI (DVI->HDMI)

PS3 og spil...
det ser super godt ud... kører 1080p

PS3 med dvd fm.
god billede kvalitet, god dybde i billede, god kontrast, er godt tilfreds

Pioneer dvd.
der køber nogle bølger ned af skærmen konstant.
tror det er mit setup den er gal med.!
hvis vi tar det fra en ende.
dvd til reciever via komponent
reciever til scart adaptor.
adopter til fjernsyn

tror der er for mange støj kilder...

PC
køer 1080p@60hz
1 til 1 pixel.
(det ser super fedt ud når der ikke er nogle sorte bjælker :) )
synes det fungere rigtig godt..!

det var lidt om billedet.!

lyden.. kan jeg ikke svarer på da jeg bruger min reciever til den slags..!
(men generelt har jeg aldrig brudt mig om lyden i fjersyn....

menuerne..
ikke vildt overskuelige, og desværre rimelig langsomme....!!!!

fjernbetjeningen kunne være bedre (meget bedre)

det var ikke meget jeg havde at sige..
men jeg har kun haft fjernsynet et par rimer..! :)

MVH
Sean
Af Joso.dk
imdbdk skrev:Hey Joso

Har hørt den skulle have indgange til hukommelseskort og måske USB? Kan du be- eller afkræfte dette?

Og hvad kan den i så fald afspille over hukommelseskort og USB?

Er kvaliteten på analog fjernsyn ved at være tæt på CRT-skærmene?
Den har hverken USB eller kort-læser ... Fejl fortolkningen mht hukommelseskort tror jeg stammer fra at den har kortlæser til digi-TV ...

Kvaliteten på analog fjernsyn er ikke som CRT ... Der er pixelering .. Det tror jeg aldrig man kommer uden om ved LCD. MEN det er slet ikke ringe. Det ælgamle analog signal som vi kører med, var jo nok heller aldrig tiltænkt 40" og derover ...

Har prøvet at sammenligne DR1's programmer man kan se på deres HP og DR1 analog TV -- HP'en vinder. Ser faktisk rigtig godt ud, selvom det ikke er den højeste bitrate de kører med.
Af paganizer
Jeg har også lige fået 40" samsung ind af døren.

Jeg undrer mig lidt over hvad jeg tror er ghosting (?). Når man ser fjernsyn (via alm. analog antenne kabel), så virker det som om alt er "dogme"optaget. Lidt svært at forklare, men det virker som om alt er optaget med et 1000krs kamera.. amatøragtige billeder. Personers bevægelser virker kunstige.

Jeg har ingen tidligere erfaring med LCD tv, men er det virkelig hvad man kan forvente eller er det fordi TV'et mangler noget finjustering ?! Eller er det defekt ?