Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jeosdk
Hej.

Jeg står og skal til at købe en 40 tommer fladskærm. Jeg er personligt meget begejstret for Samsungs design og derfor er jeg også villig til at ofre et par ekstra kroner på dette. På trods af dette er jeg alligevel i tvivl om hvilken Samsung model jeg skal vælge.

De 3 modeller i spil er LE40F71B, LE40R72B og LE40M71.
Økonomi er ikke det afgørende spørgsmål, men det er selvfølgelig et af mange selektionskriterier.

Jeg benytter primært mit fjernsyn til almindelig tv-zapning, fodbold, dvd og xbox (old school versionen). Derudover overvejer jeg at anvende mediacentre når tid kommer.

Er der nogen der kort kan beskrive hvilke plusser og minusser der er ved de enkelte modeller og hvad man får af ekstra kvalitet ved f.eks. at fravælge R modellen til fordel for M eller F.

Håber meget på hjælp da dette er lidt af en jungel for os amatører.

Mvh
Johan
Af Calle
F er samsungs Full Hd model
R er deres middelklasse model
M er deres topmodel

sådan som jeg har forstået det ;)
Af jeosdk
Ja. Det er rigtigt, men dog er F modellen dyrere end resten.
Af Drazil
Jeg overvejer selv at købe en Samsung 40” fladskærm og undrer mig over det samme. Har nemlig også kigget på M og F modellen.

Fandt dette et andet sted på siden:
Jan Hansen skrev:Ifølge Samsung selv, heder er følgende gældende:

M9 - serien er den seneste serie og den eneste Samsung der tilbydder LEDBacklighting som Samsung vandt EISA-prisen for innovation for. Den har den klassiske 1366*7XX opløsning og kører standart Hz
Den skiller sig altså ud ved at være en ny generation af TV.

Herefter lister de selv op: F, M, N (og herefter R,S). Jeg kender ikke så meget til R og S men:

FMN er ens undtagen:

F7 -serien er det der har højest mulig opløsning på billedet. DVS den har 1920*1080

M7-serien er hurtigere - den kører 100Hz, men har 1366*768 opløsning

N7serien er langsommere en M-eren,- men har tilsyneladende bedre farvegengivelse...
Nu har jeg ikke meget forstand på fladskærme, så ud fra dette kan jeg dog ikke se hvad der er det ”bedste” køb, så er meget interesseret i evt. bud på dette.. O-O
Af Jonathan
F-modellen har FULL HD derfor er den dyrere end M-modellen - så man kan egentlig sige at F-modellen er fuldstændig den samme som M-modellen bare med FULL HD...

Så træet burde egentlig se sådan her ud

M9 - top
F7 - næsten top
M7 - lidt mindre top
N7 - middelklasse model
Af Calle
hvordan er billedet på m91'eren :) hvis nogen her der ved det :p
Af Drazil
Hvis det kommer til at skulle vælge mellem F7 og M7 modellen - hvilken en vil så give det bedste billede ved alm. tv-signal?