Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af elkoger
Hej :D

Jeg står og ser på et fjernsyn, men er lidt usikker på dets navn.
I electriccity hedder det: Samsung LE32R72 LCD TV
Men på hifipriser.dk hedder det: Samsung LE32R72B LCD TV

Det har altså fået et B på, ellers er det umiddelbart det samme fjernsyn.
Er der nogle der kan fortælle mig hvad dette B betyder, og om det har nogle betydning for fjernsynet.

Et andet spørgsmål:
Skal der være digital tuner i et fjernsyn?

håber i kan hjælpe mig
Af Mr_Mo
B står vist for black, og W står vist for white. Jeg har ikke læst det nogen steder, jeg antager det bare. W er ihvertfald hvid.

Nej det skal ikke være en digital tuner i en fjernsyn. det kan dog være et plus hvis du bruger den, ellers er det ligegyldigt. Du kan se på Samsung LE-32R73BD, hvis den skal være med digital tuner (DVB-T).
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=201982
Af macbane
Det er 1 og samme tv, det er bare forskelligt om man kalder det b eller ej.
Det er altså det samme tv og ja der fines også en W serie(71) som er hvid.

Har selv lige købt r72'eren og er sku godt tilfreds... den kan fås ned til 8800,- på butiksniveau, og 6999 via internettet(hvad jeg har set dem til)

hver dog opmærksom at garanti/service niveau(ikke reklamationsret) er anderledes fra sted til anden, så vidt jeg har læst mig frem til. Samsung danmark er kun invovleret med FONA og EXPERT. Dvs. det du køber i merling, El-elefanten og på nettet er "parralel importeret" og skal til, typisk tyskland, hvis det går i stykker. Service niveauet er ikke det samme.
Desuden kan de forhandlerer heller ikke tilbyde 3 års pixelgaranti og 2 års produkt garanti.
De vil typisk forholde sig til reklamtionsretten, som på ingen måde kan ses som en garanti.

Personligt forstår jeg det ikke, men samsung må jo vide noget vi andre ikke ved...

Jeg syens sku du skal købe!! det det er et sindsygt godt tv til prisen...

Alternativ til det kan være Philips 7331(mener jeg den hedder) samme pris billederne minder meget om hinanden, dog har Philipsen 2 hdmi
Af elkoger
mange tak for jeres svar !