Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Filip_kbh
Du skal vel ikke betale fragt når tv'et er defekt, og det må det vel siges at være da det har en væsentlig mangel ...

Jeg er lidt nysgerrig. Er det en 42" eller 50" du har?

Softwareopdatering sker 'over the air' via antennesignalet - altså DVB-T eller DVB-C.
Af Mike dk
Jeg har lige tjekket og min software version er 1206.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Måske et dumt spørgsmål, men har I tjekket at jeres BD-player står til at udsende 24P, prøvet med et andet HDMI-kabel, indstillet Panasonic'en så overscan er slået fra samt IFC er slået fra?

Var lige inde på en tysk side om det samme problem "Ruckeln" på www.hifi-forum.de - og de foreslår dette til løsning af problemet.
Af xcardman
Filip_kbh skrev:Måske et dumt spørgsmål, men har I tjekket at jeres BD-player står til at udsende 24P, prøvet med et andet HDMI-kabel, indstillet Panasonic'en så overscan er slået fra samt IFC er slået fra?

Var lige inde på en tysk side om det samme problem "Ruckeln" på www.hifi-forum.de - og de foreslår dette til løsning af problemet.
den er blevet målt til 60hz.

er blevet testet med rigtig mange forskellige afspiller.
Brugeravatar
Af Filip_kbh
Øv - så skal jeg bare ikke have en G10'er !:( !:(
Af hest
Har lige fået et lille svar fra Panasonic på min mail.

Ikke meget, men det lyder da til de selv undersøger det. Svaret var:

Hej xxx og undskyld den lange svarstid, jeg venter selv på svar på diverse spørgsmål om 24p. Når jeg har disse svar så vil jeg vende tilbage med en mere fyldestgående forklaring.

Han har nok ikke snakket med sine kolleger, der siger det ene og det andet ;)
Af miksen
Har lige snakket med NBRadio (hvor jeg havde købt mit G10). De sagde at Panasonic var bekendt med problemet, og var ved at undersøge om det kunne fixes med et firmware update. De havde dog ikke nogen tidshorizont på det.

Så nu vil jeg nyde solen et par uger, og så se hvad der sker :-)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Indtil problemet er løst ryger skærmen af vores "Top anbefaling"-awardliste. Den vil stadig stå på vores generelle anbefalinger, da skærmen i sig selv stadig har et godt billede, men manglen på x24 Hz afspilning koster den awarden indtil problemet er rettet. Vi får opdateret testen snarest.
Af xiuxiu
Er der kommet en firmware update som retter problemet?
Har bestilt mit i dag, da jeg kan læse mig frem til at mange stadig mener det har det bedste billede til prisen, og har ingen BD afspiller så pt er det ikke noget problem for mit vedkommende, men det kan jo være det kommer :)
Af JENC
xiuxiu skrev:...da jeg kan læse mig frem til at mange stadig mener det har det bedste billede til prisen, ...
Ja, mange siger den har bedste billede til prisen. Ikke mindst "Plasma-mafiaen" herinde... :)

Vær dog opmærksom på at det er dårligt til de-interlacing.
Læs om det her:
http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasoni ... 602153.htm
Se eksemplet med Simon Cowells jakke.

Det er godt nok V10'eren, men G10 har samme problem.

OG, hvis du ikke lige synes du kan se forskel imellem de to billeder af jakken, ja så er din computerskærm heller ikke god nok. Jeg kan kun dårligt se forskel på min private PC-skærm, men forskellen er tydelig på min skærm på arbejde. Og der er forskel. På G10'eren er jakken blot sort og de hvide streger i jakken kan ikke ses, men det er jo også hvad plasma hyldes for - god til at vise sort :p

Men det gælder dog også, at selv om den er dårlig til at de-interlace, og ikke kan vise 24p, så er den ok til prisen. Den har jo en god pris. Vil dog ikke selv vælge den, af disse 2 grunde hver især.

Plasma fordelene med mere naturlige farver, og ulemper med at sort er gråt i dagslys og at du med retention får ekstra glæde af samme billede i længere tid kender du nok allerede til.

Åh, jo, går du efter bedste billede til prisen, så kig også på denne:
http://cinemagic.dk/shop/samsung-le-40b650-4957p.html
Bedre billede til lavere pris.
http://www.hdtvtest.co.uk/Samsung-LE40B650/
Af xcardman
de-interlace er alle skærme led lcd plasma stort set dårlige til, pioneer er bedre men en ekstern scalere er bedre.

ja en g10 har et problem med 24p. købe en v10 eller en x10.

Køb et lcd og får backlight bleedning, køb en samsung edge led og før slør. ingen skærme er perfekt.

men at anbefale en 40" B650 som det bedste til prisen :(( på en plasma tråd
en x10 viser jo stadig et bedre billede.

spar op og køb noget ordentligt.
eller vent til en OLED skærm om håbe på den bliver bedre.

en 42v10 er stadig den bedste 42 tommer man kan købe fra ny i dag.

hvis man ikke vægter billedekvalitet særlig højt, kan man jo bare vælge en hvilken som helst skærm i fona.

vis mig et tv lcd/led som slå mit pio 500M. Næste gang bliver jeg sikkert kaldt OLED fanboy.
jeg er kold over mærke og teknologi, men vil have det bedste billede.
Senest rettet af xcardman 1. jul 2009, 17:42, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
JENC skrev:[Ja, mange siger den har bedste billede til prisen. Ikke mindst "Plasma-mafiaen" herinde... :)
Der er forskel på at være tilhænger af den bedste billedkvalitet og at være fanboy af en bestemt billedteknologi. Hvis du kunne vise mig et LCD TV, der kunne levere samme billedkvalitet, som mit nuværende TV, så skulle jeg da gladeligt smide alle anbefalinger i den retning i stedet.

Jeg er bestemt ikke tilhænger af nogen bestemt teknologi af princip, men alene af den grund, at producenterne pt. formår at få mest ud af deres plasma-modeller. Havde det hedder OLED, SED, eller hvad som helst andet, så havde det jo været dét der var anbefalingen. Og så havde man vel været OLED-fanboy i stedet?

Kom nu videre - det der er trættende at høre på...
Af JENC
xcardman skrev:de-interlace er alle skærme led lcd plasma stort set dårlige til, ...
En V10 er desværre bare dårligere til de-interlacing end andre.
xcardman skrev: men at anbefale en 40" B650 som det bedste til prisen :(( på en plasma tråd..
det må du nok sige. Der var jeg vist lidt fraværende. Den skulle have været i en helt anden tråd... vist endda på et helt andet site... :p
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 14