Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af KimKaos
Alt efter din pengepung og krav så er der i mine øjne reelt få TV at vælge imellem

Samsung S90D serie og skal det være toppen så er det S95D

Eller

LG C4 og igen toppen er G4

Ingen af disse 4 modeller vil skuffe dig uanset hvilken størrelse du vælger - G4 og S95D er begge noget af det bedste du kan købe men du betaler også for det hvis du ikke finder et tilbud (men bare rolig begge modeller er ofte på tilbud)

Lige efter kommer Samsung S90D og LGs C4 - på Samsung siden skal du dog være opmærksom på at ikke alle modellerne er QD-varianter i 90-klassen - det er kun 65" der er en QD´er

Men kort - du kan ikke vælge galt hvis du napper en af de 4 modeller
Fedt tak Kim for gennemgangen..

Men er 55S95D ikke et QD OLED?

Nogle af dem der kan tåle mere varme, end de andre?

Der hvor tv skal stå, kan det godt blive omkring 30 grader om sommeren, men ikke i sollys..
Brugeravatar
Af KimKaos
Junglen er ikke så stor - køber du 95 får du altid QD paneler
køber du et 90´er panel er det kun 65" der er QD - resten er WOLED

Når det kommer til LG er alle paneler WOLED men det er også fede paneler og vælger du G4 serieren så får du toppen af poppen.
Ja det forstår jeg godt trods alt ;)

Det er mere de kompromis jeg skal finde ud af,

Vil jeg have en one connect boks?
Vil jeg have det der speciale glare panel?
Design?

Osv osv.
Brugeravatar
Af KimKaos
OneConnect - why ? Jeg fatter det ikke - på mine gamle Samsung´er sad det bare i vejen

Samsungs panel lotteri samt deres pixel opbygning - nej tak

Det alene er årsagen til jeg efter mange år med Samsung som mit go-to mærke sagde nej tak og valgte et LG G4 og det panel er bare wow
Jeg er bare ikke meget til LG”s design, og er G4 med eller uden fod? Tv’et skal nemlig stå.

Noget med LS med fod og LW modelkode uden fod. Kan umiddelbart kun finde den uden fod i dk..
Brugeravatar
Af Radiomanden
Mon man sælger et TV ude stand, de fleste har dem vel stående. På diverse sider er mål og vægt opgivet både med og uden, så det må vel betyde at den er med.
Af henrik.yde
VILLAFOREVER skrev: 8. mar 2025, 12:59 Jeg er bare ikke meget til LG”s design, og er G4 med eller uden fod? Tv’et skal nemlig stå.

Noget med LS med fod og LW modelkode uden fod. Kan umiddelbart kun finde den uden fod i dk..
Alle LGs G-modeller er uden fod, (G=Gallery). Til gengæld følger der originalt vægbeslag med + der er 5 års panelgaranti. Efter min mening er G4 (indtil videre) markedets bedste TV.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7