Log ind med sociale netværk
28. jul 2024, 09:49
Radiomanden skrev: ↑23. jul 2024, 17:19 Et TV der ikke kan bruges som det er tiltænkt er jo ikke noget værd, det er dog en ting der kan prøve, og det er en kortlæser der ikke er Ci+ men kun Ci, jeg ved at en sådan kan fås til Viaacess (You See), men om det er muligt til Norlys vides ikke, ved ikke hvilken kryptering der bruges nu, om det er som da det var Stofa.Jeg har tidligere prøvet et Norlys kort i en Boxer og det virkede ikke.
28. jul 2024, 10:35
Norlys DVB-C og det daværende Boxer brugte ikke samme kryptering.
Det ser det ud i følge dette at man gør nu.
Dette Viaccess 3.0 CI+ CA modul (CAM) kan benyttes til DVB-T (og DVB-C) modtagere og fungerer som overgangsforbindelse/oversætter for Norlys TV programkort i et alm. comon interface på et TV eller modtagerboks med DVB-T2 tuner.
https://www.av-connection.dk/?PGr=5183
Teksten er dog noget dobbelt tydig.
Det ser det ud i følge dette at man gør nu.
Dette Viaccess 3.0 CI+ CA modul (CAM) kan benyttes til DVB-T (og DVB-C) modtagere og fungerer som overgangsforbindelse/oversætter for Norlys TV programkort i et alm. comon interface på et TV eller modtagerboks med DVB-T2 tuner.
https://www.av-connection.dk/?PGr=5183
Teksten er dog noget dobbelt tydig.
Panasonic TX-49FX623E, Panasonic DMP-BD84EG-K, JBL Authentics 500, Tangent Ampster BT II, Technics SL 1210 MK2 med Ortofon Concorde, Technics SL PG 390, Lenovo Chromebook. Google TV Streamer.
29. jul 2024, 12:50
Gad vide om steadi har noget nyt i sagen.?
Panasonic TX-49FX623E, Panasonic DMP-BD84EG-K, JBL Authentics 500, Tangent Ampster BT II, Technics SL 1210 MK2 med Ortofon Concorde, Technics SL PG 390, Lenovo Chromebook. Google TV Streamer.
30. jul 2024, 17:09
Nyeste melding er, at Norlys nu for tredje gang er blevet rykket for nye kort - Norlys' forklaring er, at interne procedurer automatisk har stoppet afsendelsen af nye kort (af to omgange), men nu skulle bestillingen være blevet håndbåret, så de skulle være på vej...
Eneste grund til, at jeg ikke er mere irriteret over Norlys er vist, at det ikke er mit eget tv
Eneste grund til, at jeg ikke er mere irriteret over Norlys er vist, at det ikke er mit eget tv

30. jul 2024, 17:29
Lad os krydse fingre for at det vil lykkes at få det til at virke. Jeg ville da blive vanvittig hvis det ikke virkede, men har man kun mulighed for at modtage via egen antenne, så er der jo ikke så meget at gøre, hvis det ikke virker, andet end at skifte Tvet til et der så kan bruges.
30. jul 2024, 22:35
Radiomanden skrev: ↑30. jul 2024, 17:29 Lad os krydse fingre for at det vil lykkes at få det til at virke. Jeg ville da blive vanvittig hvis det ikke virkede, men har man kun mulighed for at modtage via egen antenne, så er der jo ikke så meget at gøre, hvis det ikke virker, andet end at skifte Tvet til et der så kan bruges.De har haft mulighed for at teste med en anden CI-kort adapter (som skal benyttes inden kortet kan isættes i tv'et), og her var der mere hul igennem. Stadig ikke så kanalerne faktisk kunne ses, men mere end tidligere.
31. jul 2024, 06:43
Tænker de snart må skifte til et tv hvor det virker..?
steadi skrev: ↑30. jul 2024, 22:35Det kan de næppe leve med.Radiomanden skrev: ↑30. jul 2024, 17:29 Lad os krydse fingre for at det vil lykkes at få det til at virke. Jeg ville da blive vanvittig hvis det ikke virkede, men har man kun mulighed for at modtage via egen antenne, så er der jo ikke så meget at gøre, hvis det ikke virker, andet end at skifte Tvet til et der så kan bruges.De har haft mulighed for at teste med en anden CI-kort adapter (som skal benyttes inden kortet kan isættes i tv'et), og her var der mere hul igennem. Stadig ikke så kanalerne faktisk kunne ses, men mere end tidligere.
Tænker de snart må skifte til et tv hvor det virker..?
31. jul 2024, 09:20
Ja, det lyder mærkeligt at skrive at det virker bedre men ikke virker, enten er det OK eller også er det ikke.
31. jul 2024, 09:57
Radiomanden skrev: ↑31. jul 2024, 09:20 Ja, det lyder mærkeligt at skrive at det virker bedre men ikke virker, enten er det OK eller også er det ikke.Hvis det nu faktisk er sådan situationen er, så er det vel ikke mærkeligt? Der er fx hul igennem til EPG'en, som kan se alle tilgængelige kanaler på kortet, men stadig ikke hul igennem til billedet...
7. aug 2024, 23:05
Det lykkedes! Og, med tilladelse fra de gamle, så må jeg godt kalde det en fejl 40
Årsagen var, at Norlys' digitale kanaler er placeret fra kanal 500 og fremefter, åbenbart, mens deres analoge kanaler er placeret fra 1 og frem.
Ingen steder kan man læse, at det er tilfældet, men det krævede tre samtaler (og tre forskellige medarbejdere) ved Norlys inden, at den sidste medarbejder nævnte det.
Jeg siger tak for den overraskende store interesse, som mit spørgsmål genererede

Årsagen var, at Norlys' digitale kanaler er placeret fra kanal 500 og fremefter, åbenbart, mens deres analoge kanaler er placeret fra 1 og frem.
Ingen steder kan man læse, at det er tilfældet, men det krævede tre samtaler (og tre forskellige medarbejdere) ved Norlys inden, at den sidste medarbejder nævnte det.
Jeg siger tak for den overraskende store interesse, som mit spørgsmål genererede

7. aug 2024, 23:58
Lækkert at det, i sidste ende, lykkedes.
Lyder lidt underligt at det ikke er beskrevet bedre ifm. Norlys og deres kanaler.
Skriver man konkurrentens yousee netværks-id frekvens i google, kommer der efter et sekund, værdier for indstilling, værdi, symbolrate, netværks ID frem.
Men nu kan de endelig nyde skærmen
Lyder lidt underligt at det ikke er beskrevet bedre ifm. Norlys og deres kanaler.
Skriver man konkurrentens yousee netværks-id frekvens i google, kommer der efter et sekund, værdier for indstilling, værdi, symbolrate, netværks ID frem.
Men nu kan de endelig nyde skærmen
Log ind med sociale netværk