13. dec 2024, 13:36
mbm skrev: ↑13. dec 2024, 09:22du forstår ikke selv det problem du har sådan sagt lidt firkantet. Løsningen - af det du beskriver i dit første indlæg - er præcis kalibrering af Sdr, hdr og DV på de forskellige kilder du har. INTET med entusiaster at gøre. Der er (endnu) mere værdi for hr. og fru DK der ikke rigtig kan finde hoved og hale i det.Dusty skrev: ↑13. dec 2024, 08:09Nej en kalibrering kunne jeg ikke drømme om at smide penge efter.. Det er vidst lidt for entusiaster..mbm skrev: ↑13. dec 2024, 07:46 nej jeg har "alle" settings til OFF.Jeg synes du skulle få lavet en professionel kalibrering (Thomas fra Tv kalibrering). Det koster ikke ret meget men udbyttet er meget stort - især i dit tilfælde som du beskriver de scenarier du kæmper med. Både Sdr, hdr og DV vil jo blive SÅ meget bedre i dit tilfælde.
men ja jeg kunne også godt blive i tvivl om det nogle gange er filmene der ligger disse filtre på for "stemningens skyld" fordi nogle gange er farver også men lidt naturlige.
Bla ser jeg Landman på skyshowtime.. her er lyset og himlen generelt tonet helt ned..
på solkinsdage er himlen grå og belysningen som en overskyet dag..
Nu er mit "problem" jo ikke et kalibreringsproblem heller.