Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

mbm skrev: 13. dec 2024, 09:22
Dusty skrev: 13. dec 2024, 08:09
mbm skrev: 13. dec 2024, 07:46 nej jeg har "alle" settings til OFF.
men ja jeg kunne også godt blive i tvivl om det nogle gange er filmene der ligger disse filtre på for "stemningens skyld" fordi nogle gange er farver også men lidt naturlige.
Bla ser jeg Landman på skyshowtime.. her er lyset og himlen generelt tonet helt ned..
på solkinsdage er himlen grå og belysningen som en overskyet dag..
Jeg synes du skulle få lavet en professionel kalibrering (Thomas fra Tv kalibrering). Det koster ikke ret meget men udbyttet er meget stort - især i dit tilfælde som du beskriver de scenarier du kæmper med. Både Sdr, hdr og DV vil jo blive SÅ meget bedre i dit tilfælde.
Nej en kalibrering kunne jeg ikke drømme om at smide penge efter.. Det er vidst lidt for entusiaster..
Nu er mit "problem" jo ikke et kalibreringsproblem heller.
du forstår ikke selv det problem du har sådan sagt lidt firkantet. Løsningen - af det du beskriver i dit første indlæg - er præcis kalibrering af Sdr, hdr og DV på de forskellige kilder du har. INTET med entusiaster at gøre. Der er (endnu) mere værdi for hr. og fru DK der ikke rigtig kan finde hoved og hale i det.
Dusty skrev: 13. dec 2024, 13:36
mbm skrev: 13. dec 2024, 09:22
Dusty skrev: 13. dec 2024, 08:09
Jeg synes du skulle få lavet en professionel kalibrering (Thomas fra Tv kalibrering). Det koster ikke ret meget men udbyttet er meget stort - især i dit tilfælde som du beskriver de scenarier du kæmper med. Både Sdr, hdr og DV vil jo blive SÅ meget bedre i dit tilfælde.
Nej en kalibrering kunne jeg ikke drømme om at smide penge efter.. Det er vidst lidt for entusiaster..
Nu er mit "problem" jo ikke et kalibreringsproblem heller.
du forstår ikke selv det problem du har sådan sagt lidt firkantet. Løsningen - af det du beskriver i dit første indlæg - er præcis kalibrering af Sdr, hdr og DV på de forskellige kilder du har. INTET med entusiaster at gøre. Der er (endnu) mere værdi for hr. og fru DK der ikke rigtig kan finde hoved og hale i det.
Jo jeg forstår det sagtens 😀
Hvorfor skulle jeg have behov for en kalibrering kun af HDR når jeg sagtens kan indstille billede selv på sdr og dolby vision.
Supergris skrev: 12. dec 2024, 20:50 Radiomand, jeg synes efterhånden, du svarer alt og alle, men umiddelbart har jeg ikke indtrykket af, du egentlig har den store erfaring med nyere grej?

Dit LCD-TV er til nød kun i stand til at vise HDR middelmådigt, og du vil sikkert i langt de fleste tilfælde få mere ud af, at holde dig til SDR...

Jeg er fuldstændig enig med Supergris

Radiomand - du skal lade være med at svare på samtlige tråde herinde, hvor langt det meste af det du svarer er ligegyldige googlerier eller gamle fraser fra gamle tider, med gammelt udstyr.

Herinde på forum, er der mange forskellige brugere som kommenterer, og som har en stor viden omkring tingene.

Det er helt ok at læse alle trådene, men bare fordi at man er medlem herinde, betyder det ikke at du skal svare på samtlige tråde.

Prøv nu bare at lade andre folk, som faktisk ved noget om det specifikke udstyr/model give trådstarterne nogle ordentlige og korrekte svar, i stedet for dine gisninger hele tiden. Det tror jeg at mange herinde på forum vil sætte pris på.

På forhånd tak