Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SurfBoy skrev:man hele tiden får afvide at man skal have en "CA-modul" slot på sit TV for at kunne proppe CA-modulet i , der er sgu' aldrig nogen der før har sagt at jeg bare skulle have en "CI-Slot".
Den forstår jeg ikke helt? CI slottet er den du allerede har. CA modulet er indstikskortet, som skal sættes ind i CI slottet og dekoderkortet skal sættes i CA modulet. Du har ikke noget CA modul i dit TV før du køber det seperat og der er ikke noget TV, der kan købes med dette modul som standard.

Edit: Ok, jeg har nok læst dit indlæg forkert. Sælgerne har omtalt CI slottet forkert - dét er din pointe, ikke sandt?
Senest rettet af Torben Rasmussen 15. nov 2008, 17:31, rettet i alt 1 gang.
Af SurfBoy
yakken skrev: Du har ikke noget CA modul i dit TV før du køber det seperat og der er ikke noget TV, der kan købes med dette modul som standard.
Nej ! og det har jeg jo vidst hele tiden , men hver gang jeg har spurgt nogen om det siger de at FJERNSYNET skal have en CA-MODUL PORT til at stoppe det forbaskede #¤%! CA-kort i !
Som jeg skriver , der er ingen der nogensinde har sagt eller skrevet før at jeg bare skulle have "CI-Slot" og at det var der-i at CA-modulet skulle stoppes, de har ALLE SAMMEN (og det kan sgu' ikke RÅBES højt nok ;) ) hele tiden ævlet om at der skulle en en CA-MODUL PORT til !!!!!!!!
Get it ? - good !!! - cause I don't !!!
Jeg ved ikke hvad f. folk har gang i .
Men sådan har det altså været , og tro mig , jeg sgu' ellers ikke sådan at rende om hjørner med teknisk !!!

Så som jeg skrev : det bliver jeg (sgu') da nød til at undersøge nærmere . O_O
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Men alt er jo OK for dit TV har jo den port. Du har godt nok ikke MPEG4 dekodning i TVet, men CI slottet er der jo alligevel og du kan stadig benytte dig af løsninger baseret på CA modulet, så længe kanalerne kun er MPEG2 kodede.

Jeg kan godt se at Samsung selv kalder "CA modulet" for et "CI card" i deres manual (se side 6 i manualen) og at de ikke nævner at dekoderkortet skal sidde heri.
Af SurfBoy
yakken skrev:Jeg kan godt se at Samsung selv kalder "CA modulet" for et "CI card" i deres manual (se side 6 i manualen) og at de ikke nævner at dekoderkortet skal sidde heri.
Tak!
Men er det så ikke også forbandet irreterende når man rent faktisk GØR en STOR indsats for at sætte sig så godt ind i tingene som muligt ud fra de forhåndenværende oplysninger og ressourcer !! ????
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo, jeg kan godt forstå din frustration. Motivationen for at lave denne side var jo også, at forsøge at give folk en let fordøjelig indgangsvinkel til alle de aspekter man render ind i når man køber TV eller monitor.

Som jeg ser din situation, så er du dog ikke havnet i den forkerte grøft alligevel, selvom nogle forhandlere måske har kaldt tingene noget lidt forkert hen ad vejen.

Nu er det vist på tide at komme tilbage til emnet igen!
Lyrix: Er der noget du stadig er usikker på eller har du fået de svar du søgte?
Af Lyrix
yakken skrev: Lyrix: Er der noget du stadig er usikker på eller har du fået de svar du søgte?
-Nope, tror jeg har fået svar på det hele..
Du kan godt lukke tråden nu..:)
Endnu en gang tak..!
Af Truelsegaard
Jeg har købt et Samsung UE46B7090 og har mødt lidt udfordringer ift. installering af kanaler fra "Canal Digital" (modtages via kabel). Af uransagelige årsager skal jeg installere mine kanaler som "luft" og ikke "kabel"? Derefter kan jeg se nogle af mine digitalekanaler - ikke alle? Endvidere kan jeg heller ikke se betalingskanalerne, som jeg har købt på trods af mit kort fra "Canal Digital" er sat CI-slottet?
Af noxity
Lyder som om de kanaler du finder er DVB-T kanalerne som Boxer sender ud.

Du skal finde dine kanaler på "kabel" (dvb-c). Du har sikker indtastet forkerte søge oplysninger.
Af Truelsegaard
Tak for din hurtige respons :) Det havde jeg ikke tænkt på, men du har ret det må da være boxer. Hvor kan jeg taste oplysninger ind henne? Mit TV er købt hos Fleggaard (en EU-model) - det betyder at jeg kun kan vælge "Andre lande" og ikke DK,