Bitkit skrev: ↑30. sep 2024, 12:30
Hvad er årsagen til du valgte c3 til soveværelse? G2 er rigtig billig i 55 tommer ( hvis det ikke er for stort )
Er du tilfreds med G2?
Burde være et løft iht. Til b7 jeg havde før
Valgte 55" C3 da G2 i 55" var udsolgt da jeg købte. Desuden bruger jeg Apple TV på begge TV og har ikke rigtig mulighed for at skjule ATV bagved TV som jeg kan på C3.
Skal jeg sammenligne dem så er billedkvaliteten på mit C3 generelt en snert bedre end på mit G2 men har også en mistanke om at gamma tracking på mit G2 i stuen er en smule off. Er næsten sikker på at det ikke rammer Gamme 2.2 i DV home og home cinema, så et eller andet sted ville en professionel kalibrering sikkert være godt givet ud.
Fabrikskalibreringen på C3 virker tættere på reference end på mit G2.
Kom fra et 65" CX i stuen så den øgede lysstyrke på G2 i en forholdsvis veloplyst stue var kærkommen.
Var måske lidt overrasket over at den generelle lysstyrke ikke er højere, når hele skærmen viser et forholdsvis lyst billede.
Det er markant bedre end mit CX, men ikke så meget som forventet og oplever stadigvæk at mørke scener stadigvæk er svære at ane i dagstimerne.
Til gengæld er der ingen tvivl om at peak brightness er højere når man oplever HDR på G2 ifht C3 og der vises en mindre lyskilde i en scene.
men jeg oplever næsten at lysstyrken er højere på mit C3 når hele skærmen viser et lyst billede men om det skyldes lav gamma på G2 ved jeg ikke. Farverne virker også en tand stærkere på C3 i scener med lav belysning men det kan jo måske som sådan også godt relatere til gamma der er for høj på G2.
C3 er bedre til at håndtere SDR synes jeg men igen svært at sammenligne opskalering på et 55" kontra 77" da pixels er jo bare det større på et 77"
Men det er reelt små ting som almindelig dødelige mennesker sikkert ikke vil bide mærke i.
Er autist så lægger mærker til stort set alt
Prisen på 13K for et 77" galleri OLED er svær ikke at blive begejstret over så jeg er bestemt tilfreds men kan samtidig også konstatere at selvom 77" ER stort ifht 65" så kunne et 83" også være lækkert, men man bliver jo nødt til at sætte en grænse et sted
Jeg ville i virkeligheden gerne have et 77" G3 pga MLA men kommer ikke til at bruge så mange mønter på et TV. Det gjorde jeg i sin tid da jeg købte et 65" C7.
Når et G2/G3/G4 først hænger helt ind til væggen ser det enormt godt ud selv når det er slukket og det betyder en del for mig da jeg går lidt op i indretningen også
Mit G2 havde/har et problem med coil whine som gjorde sig til kende efter et par dages brug og har været i kontakt med LG som stort set med det samme satte mig i kontakt med Service Center Gruppen. De har bestilt et nyt PCB hjem som vil blive skiftet hjemme hos mig af en af deres teknikere.
Ganske fin service af LG der.
Men i bund og grund så føler jeg faktisk at skridtet op i størrelse betyder langt mere end billedkvaliteten ifht oplevelsen af en film.
Havde jeg gået fra 65" CX til 65" G3 tror jeg ikke oplevelsen havde været den samme.