Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Kunne være man skulle overveje at afbestille denne model. Har bestilt en 48" i Hifiklubben, den kommer dog først medio September.

Havde også overvejet H7005, men her kan problemet jo være nøjagtig det samme.
Af kaja69
Jeg har lige i dag returneret et LG LB730V hvor banding og DSE var uudholdeligt under fx fodboldkampe (som jeg ser rigtig meget af). Havde tænkt mig at købe 55H7005 efter at have læst reviews på bl.a. hdtvtest.co.uk der rapporterer "Screen uniformity: Excellent. Og så falder jeg over denne tråd... Damm kan man slet ikke undgå det bras?

@Rasmus, mener helt klart I bør rapportere specifikt om Banding/DSE ved panorering. Og ja, brug dog fodboldkampe - mit gæt er der er RIGTIG mange der bruger deres nyindkøbte LED TV til det formål.

Banding/DSE er noget man nemt ser og bliver irriteret af. Backlight bleeding - syntes jeg - er et mindre problem om end også irriterende.
Jeg har et Samsung 55F7005, som jeg mener at have læst her på fourmet, blot er en H7005 i et opdateret design. Jeg har ingen banding ved de anbefalede indstillinger og kan ikke fremprovokere ved forsøg. Så jeg tror roligt man kan anskaffe sig en H7005. HU7505 som poststarter nævner er så en anden snak.
Senest rettet af Oliver400 3. sep 2014, 20:27, rettet i alt 1 gang.
Tænkte også om Rasmus har bemærket nogle af disse ting der nævnes i denne tråd under anmeldelserne af H8005 og HU8505.

Kommer pludselig til at tænke på om de overhovedet er til stede, måske de er i Berlin?
Efter twitter at dømme er Rasmus til IFA så vi skal nok ikke forvente hurtigt svar. Men jeg syntes banding/DSE er ret afgørende for kvaliteten af et TV så jeg håber at høre fra Rasmus.
Et KÆMPESUK...lyder der herfra.

Ombytnings tvet er om muligt endnu værre. Nu vil jeg gøre op med mig selv om pengene skal retur, om der skal prøves 3. gang.. Enden på visen kan blive F8505 Plasma i 64 " så må jeg vente med UHD...

Eller er der andre forslag til fladt 65" som er værd at prøve til omkring 20000
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
kaja69 skrev:
@Rasmus, mener helt klart I bør rapportere specifikt om Banding/DSE ved panorering. Og ja, brug dog fodboldkampe - mit gæt er der er RIGTIG mange der bruger deres nyindkøbte LED TV til det formål.

Banding/DSE er noget man nemt ser og bliver irriteret af. Backlight bleeding - syntes jeg - er et mindre problem om end også irriterende.
Jeg mener nu også at vi tager det op hvis vi ser det. Jeg kommer til at tale lidt om det i nogle af de næste tests, så det er bestemt ikke noget vi ignorerer. Vi omtaler jo typisk DSE som clouding i stedet, så du vil finde det beskrevet i mange af vores reviews. Det er sandt, at vi ikke minutiøst beskriver hvor man ser det, men det vil jo altid være de samme situationer det viser sig i.

Både bleeding og DSE er dræbende for oplevelsen, så det er bestemt noget der er fokus på. Måske bare ikke lige i produktionsmiljøet hos producenten...
Tak for svar, Torben. Godt at høre at I er opmærksomme på clouding/DSE. Ved ikke om I ser banding under samme hat, men for mig er det noget lidt andet. De der lodrette mørke streger er måske de allermest irriterende/tydelige ved panoreringer.

Jeg er lidt rystet over at læse om et topskærm som HU7505 med disse problemer. Jeg har bestilit en 55H7005 efter mødet med en LG L730V som var helt umuligt. Nu håber jeg så ikke den er helt DSE/banding umulig...

Jeg finder det mærkeligt er at min gamle D6005 slet ikke lider af banding. Den har noget ret tydelig clouding, som ses når skærmen er helt mørk, men det generer ikke under almindelig brug og slet ikke ved fodbold/panoreringer.
Ja HU7505 vælger jeg at opgive.

Tror at Samsung ikke helt har styr på deres flade UHD skærme i 65 tommer

Til gengæld prøver jeg nu Elgigantens superweekend tilbud på sidste års 65 tommers UEF8005. Til 14999, må det vil siges at være en rigtig fin pris.. :)

Det skal have en chance før F8505 Plasma.

Det er der jo 5000 gode grunde til (samt forskellen i strømforbruget)

Så kan UHD vente til det er ordentlig gennemprøvet og vi har noget materiale at putte i tvet
Kan godt forstå pkmadsen. Jeg får min i morgen, godt nok kun en 48", jeg har været i syv sind om jeg skulle afbestille. Har egentlig osse fortrudt lidt, men håber på det bedste.

Har man ikke 14 dage, hvor man altid kan sende den tilbage hvis man ikke er tilfreds med købet, hvor den så bare skal sendes tilbage i original emballage?

Eller er det noget jeg bilder mig ind?
Du har altid 14 dages returret ved online handel. Sørg blot for at pakke skærmen pænt ned igen med al original emballage hvis du vil returnere.
thaggren skrev:Havde mit UE48HU7505 i ca. 1 time før det røg tilbage igen.
Den aktive blæser larmede alt for meget.
Snakkede med Samsung som bekræftede at 7505 serien har aktive blæsere.

Synes ikke det er noget problem. Kan høre det svagt når jeg fjerner lyden. Når lydniveauet sættes på 4 kan jeg ikke høre det mere. Har nu altid også lydniveauet højere end det.

Men det må være individuelt hvad man synes er kritisabelt
Noget andet jeg lige studsede over. Når jeg går ind på netflix app'en og tager et afsnit fra sæson to af house of cards står der Ultra HD 4K. Men når jeg gør det samme, men via min Apple tv står der bare HD og ikke andet. Har dog umiddelbart svært ved at se kvalitetsforskel mellem de to metoder.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7