Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af spumanti
ttkthomsen:

Det er et 42"

Købte det på fælleskøb på recordere.dk, inden fælleskøbet blev lukket.

Og i den forbindelse synes jeg da at jeg vil nævne at fælleskøbet blev handlet ved Licotronic.
Selvom Rasmus i en anden tråd harcelerer over licotronics' måde at fremføre sigselv, vil jeg da sige at jeg har fået super god kundeservice hos dem.
God dialog i form af telefonopkald fra dem med info om leverance osv og hurtigt svar på emails.

-og nej, jeg har ikke nogen forbindelser til licotronic, andet end at være kunde hos dem.
Af wc-kenno
AndreC skrev: Altså i skulle næsten komme og høre...

Det er en meget mærkant højfrekvent hyletone... Som periodisk stopper og kommer igen, men for det meste er konstant...

Jeg fik mit 42xd1e i går og må konstatere, at jeg kan høre det samme, som andre beskriver.....
Af flydedokken
Dette er hvad furious jt har postet i Sharp 42XD1E fra England - spar 7.000?

[quote="furious jt"]HAr fundet en mulighed for at få "summeriet" væk.

Skift til Dynamic billedvalg. Så stopper det ved mig. Grunden er at backlight niveauet er ret højt ved dynamic og dette gør at summeriet forsvinder. Mystisk, men fanme dejligt.

Så nu vil jeg indstille farverne efter at backlight er skruet godt op.
Dette kan evt være en hjælp til jer der også har lidt summen.
Af Thor
Jeg mener at have svaret på denne brummen/summen i tændt tilstand (ikke i standby)

Alt støjen stammer tilsyneladende fra backlight hardwaren.
Jeg har testet mig lidt frem med backlight på de forskellige av modes - dynamic, user mv. Og uanset hvilken AV mode du vælger så kan støjen fjernes helt ved at sætte backlight til ét af følgende niveauer:

-3 (støjfri)
+6 (giver meget svag summen)
+7 (støjfri)
+8 (støjfri)

Ved alle andre niveauer støjer tv'et med den efterhånden berømte brummen. I hvert fald for mit 42XD1E's vedkommende.
Blandt disse støjfrie indstillinger tror jeg man skal vælge "-3" - og det er da også denne som Rasmus Larsen anbefaler i hans test af 46XD1E.

Jeg er lykkelig over at have fundet ud af dette, da jeg allerede var begyndt at irriterer mig gevaldigt over dette fænomen og frygtede jeg ville ærge mig over den støj hver eneste gang jeg tændte tv'et fremover. Men nu ser det ud til at dette løser problemet. I hvert fald på et tv der ikke kørt mere end 30-60 min. Jeg har pt ingen ide om varme evt kan påvirke denne backlight hardware, så jeg garanterer ikke for at ovennævnte indstillinger også giver den ønskede effekt efter længere tids tv-kigning. Men det tror jeg nu ikke ændre på noget!
Af AndreC
Så mangler vi bare at nogen finder en løsning på hyletonen...

Jeg ringer fandme til geco en dag...
Af Edna
Tror jeg har været heldig!
Har lige fået mit 42" igår - der er ingen brummen eller hyletone hverken i "drift" eller i standby.
Brugeravatar
Af spumanti
Så mangler vi bare at nogen finder en løsning på hyletonen...

Jeg ringer fandme til geco en dag...
Meld endelig tilbage hvad de siger!
Brugeravatar
Af spumanti
Hey alle!

Vedrørende hyletone på Sharp 42XD1E

Ville lige høre om der er nogen der har fundet en løsning på hyletonen.

Er det noget man bare må acceptere, og slukke på kontakten når man ikke bruger TV'et (skide irriterende, når man har givet ½ arm for det!), eller bør man bytte det.

Bliver personligt nemt irriteret over lyde af den karakter...
Senest rettet af spumanti 15 mar 2007, 21:20, rettet i alt 1 gang.
Af pcs12
Jeg fik mit tv fra Licotronic i mandags og opdagede at der var striber på mit 42XD1E og billedet er total billigskod mærke agtigt !:( .

Den flinke mand fra Licotronic sagde at der er en fejl på 42XD1E med serie nr. der starter med 702. Boardet som Sharp har fået af en anden producent er simpelthen for ringe :( . Så der skulle komme nye Tv fra Sharp med serie nr. 703 og 704 uden den fejl forhåbentlig. Ved ikke om det også løser det med brummelyden O-O .
Af AndreC
pcs12 skrev:Jeg fik mit tv fra Licotronic i mandags og opdagede at der var striber på mit 42XD1E og billedet er total billigskod mærke agtigt !:( .

Den flinke mand fra Licotronic sagde at der er en fejl på 42XD1E med serie nr. der starter med 702. Boardet som Sharp har fået af en anden producent er simpelthen for ringe :( . Så der skulle komme nye Tv fra Sharp med serie nr. 703 og 704 uden den fejl forhåbentlig. Ved ikke om det også løser det med brummelyden O-O .
De der streger du snakker om? Gider du fortælle mere?

Er det bare på nogle kanaler?
Brugeravatar
Af spumanti
OK, så fejl på tv med serienummer 702...

hmm måske derfor det hyler!

tror jeg vil ringe og snakke med licotronic
Af pcs12
Ja da! :)

Stregerne er der på alle kanaler hele tiden og gør billedet elendigt og kan ses selv når tvet er slukket hvis man kikker fra siden. Sig til hvis du vil vide lidt mere om stregerne. Ved ikke hvad mere jeg lige skal skrive om det... :)

Det er vist hele serien af 42XD1E med serial nr.702 der er fejl på. Licotronic synes jeg du skal ringe til for jeg har fået supergod service der inde. De venter svar fra Sharp imorgen om 703 og 704 serie numrene har samme fejl. Men ved ikke om det også gælder hyletonen. Det kan i hvert fald ikke skade at ringe til dem og høre hvordan og hvorledes...
Af AndreC
pcs12 skrev:Ja da! :)

Stregerne er der på alle kanaler hele tiden og gør billedet elendigt og kan ses selv når tvet er slukket hvis man kikker fra siden. Sig til hvis du vil vide lidt mere om stregerne. Ved ikke hvad mere jeg lige skal skrive om det... :)

Det er vist hele serien af 42XD1E med serial nr.702 der er fejl på. Licotronic synes jeg du skal ringe til for jeg har fået supergod service der inde. De venter svar fra Sharp imorgen om 703 og 704 serie numrene har samme fejl. Men ved ikke om det også gælder hyletonen. Det kan i hvert fald ikke skade at ringe til dem og høre hvordan og hvorledes...
Altså mit panel er ok... Der er dog nede i højre hjørne noget hvid buet streg af en art, men det ses kun når skærmen er slukket...

Jeg synes generelt lys udbyttet fra skærmen er for svag... Jo vist man kan skrue op for backligt osv. men så går man væk fra det sorte...

Jeg syntes ærligt talt ikke den er 18-19k værd...
Af Thor
Jeg har adresseret løsningen på hyletonen/summen i tændt-tilstand tidligere i denne tråd.
Og nu har jeg tænkt over en løsning til hyletonen i stand-by. Man bruger selvfølgelig en el-skinne der cutter for strømmen når man slukker tv'et. Der kan du også plugge en dvd-afspiller mv i som kun bliver brugt mens tv'er er tændt. MEN her til morgen var der så en på en anden tråd der skrev, når man slukker 42XD1E så bliver strømmen alligevel ikke bliver cuttet helt? Hmm, so much for that idea!!!
Tror lige jeg jagter den løsning selv alligevel, for det spare både strøm og hyletoner i stand-by. Det kunne være rart for så er der kun et enkelt issue tilbage og det er den svage summen når billedet bliver helt mørkt, f.eks mellem større sceneskift og kanalskift. Men det kan jeg leve med ved jeg med sikkerhed.

Har dog ikke oplevet de streger der hentydes til her? Kender i øvrigt heller ikke mit serienummer pt.

Hmm ja, med alle de irritationsmomenter, der dukker på disse Sharp LCD'er kan man jo godt spørge sig selv om de virkelig er pengene værd.
Fik dog en positiv oplevelse i går da jeg så Schwarzenegger i "Den 6. dag" på DR1 analog kanal. Pæn kontrast og god dyb sort og relativt flotte farver. Umiddelbart pænere end det jeg oplevede med den korte erfaring jeg har opnået med Samsungs N71 serie, som jeg var lige ved at købe først. Har dog også eksperimenteret en del med indstillinger de sidste par dage.