Log ind med sociale netværk
08 jul 2012, 23:10
#169203

ellers vil alt andet jo ligne Angela Merkel udstede love for Danmark og vedtage dem i Tyskland ;-)
men tillykke med købet!, burde helt klart være en fin skærm som næsten slår benene væk under 2012 tilsvarende model.
malkekoen skrev:Og til LG_Martin: Vi har nu fået LG-papir på, at vores garanti OGSÅ gælder i Danmarkså må LG Danmark have været i Belgien.
ellers vil alt andet jo ligne Angela Merkel udstede love for Danmark og vedtage dem i Tyskland ;-)
men tillykke med købet!, burde helt klart være en fin skærm som næsten slår benene væk under 2012 tilsvarende model.
09 jul 2012, 11:33
#169235
malkekoen skrev:Tillykke med TV'et, drenge! Det blev da den vildeste deal.Du må heller ikke pille ved service menuen, så er der ikke dækning ved fejl.
Har brugt 10 minutter på at indstille efter anbefalingerne på avforums, og.........Et HEEEEELT fantastisk billede!!! Sort, klart og levende. Har endnu hverken set glorier eller andet negativt.
Det tog 30 sekunder i servicemenuen at gøre fjernsynet dansk.
Og til LG_Martin: Vi har nu fået LG-papir på, at vores garanti OGSÅ gælder i Danmark.
09 jul 2012, 12:47
#169239
jones31 skrev:Du må heller ikke pille ved service menuen, så er der ikke dækning ved fejl.der er en log på tv skærmen som registrerer disse service menu ændringer, så service teknikeren kan (hvis de altså kikker) se at skærmen har været tilgået servicemenu.
11 jul 2012, 05:52
#169339
For at citere fra det garanti-bevis vi har fået med:
"LG Authorized Service Dealers and Authorized Service Centers in other EU Countries will comply with the waranty on the same terms and conditions as those normally offered to consumers in that country"
"LG Authorized Service Dealers and Authorized Service Centers in other EU Countries will comply with the waranty on the same terms and conditions as those normally offered to consumers in that country"
11 jul 2012, 08:45
#169342
så jo det er rigtig men det er din forhandler hvor du har købt det som skal finde ud af om de kan få en service på plads i danmark med LG danmark. så det er først og fremmest forhandleren du går til, ligesom det er med alt andet idag.
gik vi alle til service centre direkte, så ville vi hurtigt se at det ikke fungerede uden regning.
så i ender med at returnere tv til Belgien som alle andre gør når de køber i en forretning udenlands. tror desværre ikke i får anderledes behandling, da det jo også er vilkårene i Danmark.
men!
der er jo en link til at ønske besøg fra tekniker på LG's side, måske skal i prøve den på jeres skærm selvom den ikke er defekt og se hvor i ender, på en garanti? (i kan jo forklare den har clouding fejl)
Winnick skrev:For at citere fra det garanti-bevis vi har fået med:det er nok også helt korrekt , som så betyder at du skal henvende dig til din forhandler af tv't inden for garantien og herefter skal du have et service center på sagen, som du alligevel betaler for uden for garanti.
"LG Authorized Service Dealers and Authorized Service Centers in other EU Countries will comply with the waranty on the same terms and conditions as those normally offered to consumers in that country"
så jo det er rigtig men det er din forhandler hvor du har købt det som skal finde ud af om de kan få en service på plads i danmark med LG danmark. så det er først og fremmest forhandleren du går til, ligesom det er med alt andet idag.
gik vi alle til service centre direkte, så ville vi hurtigt se at det ikke fungerede uden regning.
så i ender med at returnere tv til Belgien som alle andre gør når de køber i en forretning udenlands. tror desværre ikke i får anderledes behandling, da det jo også er vilkårene i Danmark.
men!
der er jo en link til at ønske besøg fra tekniker på LG's side, måske skal i prøve den på jeres skærm selvom den ikke er defekt og se hvor i ender, på en garanti? (i kan jo forklare den har clouding fejl)
11 jul 2012, 22:14
#169389
Winnick skrev:For at citere fra det garanti-bevis vi har fået med:Gælder ikke LG i Norden, bare prøv og ring til dem og giv dem dit serienr på tv'et.
"LG Authorized Service Dealers and Authorized Service Centers in other EU Countries will comply with the waranty on the same terms and conditions as those normally offered to consumers in that country"
11 jul 2012, 23:31
#169396
se lignende eksempel her fra Tyskland og tysk ret vedtog at europæisk garanti dækker i europa.
spørgsmålet er om købere her, vil gå så langt med forbrugerklagenævnet og køre en sag i Belgien.
Man kan dog se eksempler på LG som ikke vil reparere udstyr som er købt i Tyskland, når man ikke selv har en adresse dernede, så det er nok det samme for dem som køber i Belgien.
Grundreglen må være, du har en aftale med sælgeren og ikke producenten. så du kan kun gå til sælgeren når ens produkt ikke virker eller skal dækkes af garanti, det er vel grundreglen i de fleste lande hvis ikke alle.
jones31 skrev:Gælder ikke LG i Norden, bare prøv og ring til dem og giv dem dit serienr på tv'et.der er undtagelsen at hvis papiret eller garanti papirene er en del af det som følger alle skærme i Belgien, så kan Belgisk ret finde LG forpligtet til at dække det i Danmark.
se lignende eksempel her fra Tyskland og tysk ret vedtog at europæisk garanti dækker i europa.
spørgsmålet er om købere her, vil gå så langt med forbrugerklagenævnet og køre en sag i Belgien.
Man kan dog se eksempler på LG som ikke vil reparere udstyr som er købt i Tyskland, når man ikke selv har en adresse dernede, så det er nok det samme for dem som køber i Belgien.
Grundreglen må være, du har en aftale med sælgeren og ikke producenten. så du kan kun gå til sælgeren når ens produkt ikke virker eller skal dækkes af garanti, det er vel grundreglen i de fleste lande hvis ikke alle.
12 jul 2012, 10:51
#169411
Aftale med sælger er dækket af den lovpligtige 2-års "garanti", mens aftale med producent er dækket af det garanti-bevis de har udstedt.
Har du et problem med dit produkt har du valget, hvilken ret du vil stå på.
I mit tilfælde der har jeg fået udstedt et garanti-dokument fra LG som siger at jeg skal dækkes i ethvert EU land som om jeg har købt produktet der.
Ergo må LG Danmark vel håndtere sagen, når nu LG har udstedt denne garanti?
lgowner skrev:Du har både en aftale med sælger og producent.jones31 skrev:Gælder ikke LG i Norden, bare prøv og ring til dem og giv dem dit serienr på tv'et.der er undtagelsen at hvis papiret eller garanti papirene er en del af det som følger alle skærme i Belgien, så kan Belgisk ret finde LG forpligtet til at dække det i Danmark.
se lignende eksempel her fra Tyskland og tysk ret vedtog at europæisk garanti dækker i europa.
spørgsmålet er om købere her, vil gå så langt med forbrugerklagenævnet og køre en sag i Belgien.
Man kan dog se eksempler på LG som ikke vil reparere udstyr som er købt i Tyskland, når man ikke selv har en adresse dernede, så det er nok det samme for dem som køber i Belgien.
Grundreglen må være, du har en aftale med sælgeren og ikke producenten. så du kan kun gå til sælgeren når ens produkt ikke virker eller skal dækkes af garanti, det er vel grundreglen i de fleste lande hvis ikke alle.
Aftale med sælger er dækket af den lovpligtige 2-års "garanti", mens aftale med producent er dækket af det garanti-bevis de har udstedt.
Har du et problem med dit produkt har du valget, hvilken ret du vil stå på.
I mit tilfælde der har jeg fået udstedt et garanti-dokument fra LG som siger at jeg skal dækkes i ethvert EU land som om jeg har købt produktet der.
Ergo må LG Danmark vel håndtere sagen, når nu LG har udstedt denne garanti?
12 jul 2012, 13:25
#169421
den enkle og dokumenterede forklaring er;
du fejlmelder vel ikke dit produkt til producenten i danmark? standard er du returnerer produktet til sælger i Danmark? hvorfor skulle det være anderledes for din skærm som er købt i Belgien? du fejlmelder til sælger og får et RMA og sender så skærmen tilbage, på sælgers regning og afventer yderligere instruks, sådan fungerer det også i Danmark.
lad den ligge der, indtil det bliver aktuelt.
Vigtigt er i har fået en billig skærm, og går alt godt så holder den de næste 5-10 år og uden klager.
Winnick skrev:Ergo må LG Danmark vel håndtere sagen, når nu LG har udstedt denne garanti?som linken jeg sendte fra forbrugerklagenævnet forklarer, så er din aftale med LG i Belgien, og skal LG Danmark opfylde hvad Belgien pålægger dem, så skal LG i udlandet så betale det, og derfor kommer du så tilbage til oprindelseslandet og har først og sidst kun en bindende aftale med sælger. resten kan være langhåret og du ønsker sikkert så hellere at få sælger til at løse det for han gav dig aftalen.
den enkle og dokumenterede forklaring er;
du fejlmelder vel ikke dit produkt til producenten i danmark? standard er du returnerer produktet til sælger i Danmark? hvorfor skulle det være anderledes for din skærm som er købt i Belgien? du fejlmelder til sælger og får et RMA og sender så skærmen tilbage, på sælgers regning og afventer yderligere instruks, sådan fungerer det også i Danmark.
lad den ligge der, indtil det bliver aktuelt.
Vigtigt er i har fået en billig skærm, og går alt godt så holder den de næste 5-10 år og uden klager.
Opret konto
For at kunne logge ind skal du være tilmeldt. Det tager kun få sekunder at tilmelde sig, og giver dig langt flere muligheder på boardet. Som tilmeldt bruger kan du desuden få tildelt udvidede tilladelser af en boardadministrator. Før du tilmelder dig bedes du sikre dig at du er bekendt med vore vilkår for anvendelse og relaterede politikker. Læs også reglerne for de forskellige fora når du besøger dem.
Log ind på din konto
