30. maj 2009, 23:16
Denne "hakken" er altså, hvis ovenstående står til troende, mere udtalt på dit 24p TV end den er i biografen. Jeg er ikke nogen teknik-nørd, så jeg ved ikke om denne teknik i biografen ligeledes medfører mindre hakken OG et mindre korrekt billede.
Film skal opleves som i biografen - nemlig ved 24 billeder i sekundet. Og ja - det giver lidt hak ved HURTIGE panoreringer. Derfor er langt de fleste panoreringer i film også langsomme.Jeg tillader mig at citere det udmærkede link igen: Actually, we've never seen 24 fps film quite this naked even in a commercial movie theater since the double shuttering action of the movie theater's projection system reduces the experience of judder and flicker. You can see some judder in the movie theater, but it is not as pronounced as it is on a digital home theater projector playing Blu-ray or HD DVD at 24p.
Denne "hakken" er altså, hvis ovenstående står til troende, mere udtalt på dit 24p TV end den er i biografen. Jeg er ikke nogen teknik-nørd, så jeg ved ikke om denne teknik i biografen ligeledes medfører mindre hakken OG et mindre korrekt billede.