Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Laur
Hej Igen..

First thing first..

http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=232766

Er stadigvæk på jagt efter "mit" tv...

Da jeg først kom ind på denne side, for en tre uger siden, troede jeg at det ville gå hurtigt med at finde det tv jeg skal have... Men nej.. det er blevet endnu sværere efter at have læst alle de mange råd i vejledningen om fjernsynskøb... ignorance is blessed.

Er voldsomt forvirret over at man i mange tilfælde IKKE kan bruge specifikationerne til at sammenligne to eller flere produkter, da grunlaget for fabrikkernes specifikationer sjældent er det samme.

Men er kommet til:

Ved det skal være 32"
Ved at det skal være super design
Skal self være klar til HD
Pris ca. 10-15K

Med hensyn til 1-1 pixel, og 1080, så ligger det uden for min prisklasse.. og vel egentlig også uden for mine "krav" dog ikke drømme ;-)

Det der er mit problem lige nu er: Modtager Tdc-kabel "hybrid" Hvor nogle af kanalerne bliver sendt i Digital.. Men det kræver vel en DVB-C tuner, hvilket ses sjældent synes jeg??WHY? Og udover det er jeg lidt spændt på at se hvor godt et computersignal er på det...

Har fundet ovenstående tv, som jeg synes ser spændende ud..

Hvad siger I.. Skal jeg slå til? For, imod.... og hvorfor?
Af cyberguyen
Den model som du har fundet M71 benytter 7. generation LCD panel og M-modellen har noget der hedder 100Hz smooth motion, som skulle give bedre billeder når der er panoreringer.

Har desværre ikke selv set tv'et i funktion :((
Af Laur
Har været inde i Expert i går og kigget på fjernsynet...

Alt i alt rigtigt godt billede...

Der hang et Phillips: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=156448 ved siden af. Som man kunne sammenligne med, samt et af samsungs 6- generations.

Ved langsom panorering (helikopter tur over sne-klædte bjerge) Er der en mærkbar forskel, især mellem de to samsung. Hvor den gamle model, hele tiden laver masser af små "hak" så virker det til at den nye teknologi på det nyeste samsung virkeligt har hjulpet.. det så rigtigt godt ud.. MEN

Når der så kommer virkelig fart på scenerne, forsøger det nye samsung at kompensere ved at gøre billedet "Vand-agtigt", imod Phillips's, der bliver en anelse grumset ( meget lidt dog) Det virker meget forkert..

Ved ikke om det kan være fordi øjet er vant til grums, ved hurtige film sekvenser, og ikke denne vand-lignende utydelighed..

Er der andre der tilfældigvis har fået set samsunget live, og hvis, hvad var jeres oplevelse.