Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mohi
#7214
Hej

Ja nu må jeg hellere se at komme med på moden, og altså anskaffe mig et LCD TV, mine behov er: 32", mindst 1000 tekst tv sider, PIP (også sådan så man kan se TTV fra en kanal mens man ser en anden kanal) dette kræver vel 2 tuners?? fruen kræver bare at det ser godt ud :-)

nu har jeg lurret lidt på nettet og jeg undrer mig over at et TV som Grundig Lenaro 32 LXW 82-8620 Dolby (Sølv / Sort) til 8.639 kr at man ikke har hørt eller kan læse nogle test/anmeldelser af det.
der må der være nogle der har et sådan - efter spec/pris - godt tv??

det andet tv jeg stiler til er LG 32LB1R til 9.035 kr
begge disse har 2 tuners, og de øvrige spec jeg efterlyser, men hvor gode er de????
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#7217
32" LCD-TV til under 10.000 kr. bør man generelt holde sig fra med mindre der tale om et knaldtilbud ligesom de fælleskøb der afholdes på www.recordere.dk

Jeg tør godt spå at ingen af disse to modeller vil imponere på nogen måde ud over ved et rent digitalt signal fra f.eks. en DVD.
Af mohi
#7225
Tak for svar, men jeg må indrømme at jeg er ikke imponeret over dit svar! jeg synes nemlig langt fra at de "knaldtilbud" du omtaler recordere.dk har er egentlige tilbud, faktisk kan du altid finde den selv samme vare billigere andre steder. og netop derfor kan man jo godt sige at de 2 tv jeg spørger efter har en pris på over de 10.000 kr. som du siger er grænsen for at få bare en nogenlunde tv. Derfor efterlyser jeg stadig folk med erfaringer på henholdsvis Grundig Lenaro 32 LXW 82-8620 , samt LG 32LB1R. men tak for din mening.
Af Kief
#7232
mohi skrev:Tak for svar, men jeg må indrømme at jeg er ikke imponeret over dit svar! jeg synes nemlig langt fra at de "knaldtilbud" du omtaler recordere.dk har er egentlige tilbud, faktisk kan du altid finde den selv samme vare billigere andre steder. og netop derfor kan man jo godt sige at de 2 tv jeg spørger efter har en pris på over de 10.000 kr. som du siger er grænsen for at få bare en nogenlunde tv. Derfor efterlyser jeg stadig folk med erfaringer på henholdsvis Grundig Lenaro 32 LXW 82-8620 , samt LG 32LB1R. men tak for din mening.
Nu skal du så også dele de 2 ting over i flere bidder.... Det er korrekt at ikke alle fælleskøb er rent prismæssigt favorable - eks det som kører nu på Phillips kommende LCD (Men der er det ikke så meget prisen det kører på, men mere det at få fjernsynet før alle andre og før det går i restordre)

Fælleskøbene har på ingen måde til hensigt at konkurrere med tyske priser, men fokuserer udelukkende på at presse prisen ned på det danske marked. Ser du eks. prisen for at Toshiba 32" - så ligger prisen på 8499.-

Det er ret billigt for at tv der IKKE er parallelimport. Det er igennem dansk forhandler - dvs du kan gå til en fysisk butik og brokke dig. Du kan aflevere det til dem, og skal ikke selv bruge tid på forsendelse. Derudover får du garanti i henhold til dansk lovgivning og ikke efter tysk lovgivning, som sætter dig en smule dårligere.

TapeConnection som sælger Toshibaen er rimelig kendte og der kan du regne med det er et firma som også eksisterer efter 1 år - hvis dit tv bliver korrupt.

Personligt vil jeg give overstående indlæg ret i at det ikke kan anbefales at kigge på tv under 10k - da man simpelt hen ikke får et godt billede på antenne signaler. Toshiba'en er et af de første som leverer et rimeligt billede til under 10k. Derfor vil det også være det jeg anbefaler hvis dit budget ligger på under de 10k.

Men det er naturligvis op til dig selv. Prøv at undersøge forskellige Elgiganten/Expert osv. og se om der ikke er en af de 2 firmaer som har de fjernsyn du snakker om på lager. (hvad jeg synes er et godt billede, er ikke nødvendigvis hvad du mener er et godt billede - derfor skal det ses af dig)

Mvh

Casper
Af mohi
#7233
Jeg er helt enig i at der er en sikkerhed og at det er nemmere at rent fysisk kunne gå ind i en butik og få den service (man så også betaler for) jeg er bare den type der vil ha' det billigst muligt, og så fjøjte på servicen. det er jo netop derfor jeg prøver at høre andres erfaringer med disse 2 tv, så jeg forhåbenligt undgår at skulle sende retur!

Toshibaen er sikkert et godt køb, men den har ikke 2 tuners som er et af mine væsentlige krav!
Af Kief
#7234
mohi skrev:Jeg er helt enig i at der er en sikkerhed og at det er nemmere at rent fysisk kunne gå ind i en butik og få den service (man så også betaler for) jeg er bare den type der vil ha' det billigst muligt, og så fjøjte på servicen. det er jo netop derfor jeg prøver at høre andres erfaringer med disse 2 tv, så jeg forhåbenligt undgår at skulle sende retur!

Toshibaen er sikkert et godt køb, men den har ikke 2 tuners som er et af mine væsentlige krav!
Det er så også i orden. Du vil nok ikke finde så mange erfaringer med disse tv da det bestemt ikke er blandt de mest købte på markedet. Prøv hellere at google dig frem til anmeldelser af de 2 fjernsyn og sammenlign så pro's / con's .... endnu bedre hvis du kan finde aktuelt firma der kan fremvise dem...
Af mohi
#7235
ja det tænkte jeg nok, ....hmmm så pro's / con's ?? hvad mener du lige med det?
De tests jeg har kunne finde på nettet (desværre kun af LG 32LB1R) tyder på at det er et godt TV til prisen - husk på at LG'en har en normalpris der ligger højere end toshibaen - du må da også indrømme at spec. er bedre end på toshiba'en!?

Jeg tror jeg hopper på et LG 32LB1R til lige godt 9000 kr. og det bliver til dansk lovgivning da jeg køber det ved pixmania, og ikke tyskland som blev nævnt tidligere. Helt snydt og skuffet tror jeg ikke jeg bliver over det tv.

tak igen for hurtige svar!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#7236
Pro: For
Con: Imod
Dvs. for/imod ;)

Specs er bestemt ikke alt! Som du også kan læse i en af vores seneste artikler på forsiden, så er et mål som eksempelvis kontrast noget af det der fuskes en del med fra producentens side.

Jeg har tidligere haft en 26" LG model, som mildest talt havde et elendigt billede når det kom til analogt TV. Modellen er godt nok et par år gammel nu, så der kan være rettet en del, men hvis man kigger på LG skærmene i butikkerne er der ikke noget der har overbevist mig om at de er kommet videre.
Brugeravatar
Af azrael
#7263
mohi skrev:Jeg tror jeg hopper på et LG 32LB1R til lige godt 9000 kr. og det bliver til dansk lovgivning da jeg køber det ved pixmania, og ikke tyskland som blev nævnt tidligere. Helt snydt og skuffet tror jeg ikke jeg bliver over det tv.
Lige bort set fra, at du nok har valgt det "bedste" tv af dem du selv nævnte, så ved jeg ikke helt hvor du vil hen med "dansk lovgivning" og "Pixmania". Pixmania er et fransk foretagende, som sender fra Frankrig og samtlige reparationsopgaver skal ligeledes varetages i Frankrig, da LGs garanti ikke dækker parallelimporterede varer. Desuden har Pixmania langt fra det bedste ry, men hold os endeligt opdateret omkr. dine oplevelser.

Personligt ville jeg hellere smide penge efter det nævnte fælleskøb af Toshiba 32WL66Z, eller et LB1R parallelimporteret fra Tyskland. Der er immervæk ikke helt så langt ned til, afhængigt af hvor man bor, forstås.

Hilsen,
az
Af ABHolm
#7285
Jeg ville ikke købe LG tv'et - læs den henvisning der er lidt ovenover. Jeg har haft det hjemme i 4 uger - og kunne på intet tidspunkt få billedet til at holde op med hele tiden at skifte format eller ryste. Så det er altså ikke så imponerende det tv som mange siger.