Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af resean
#7194
ER DER NOGEN DER VED NOGET OM KVALITETEN PÃ… DELL'S LCD TV

DELL SÆLGER PT ET 37" FOR 11.995

HVEM PRODUCERER DERES TV?
Af Kief
#7195
resean skrev:ER DER NOGEN DER VED NOGET OM KVALITETEN PÃ… DELL'S LCD TV

DELL SÆLGER PT ET 37" FOR 11.995

HVEM PRODUCERER DERES TV?
Jeg ved ikke lige hvem der producerer dem, men jeg ville aldrig købe et tv jeg ikke har set, og da man ikke kan købe Dell's produkter i butikkerne, så ville jeg aldrig købe et Dell ;) (har heller ikke hørt om andre der har, så "mund til mund" har man heller ikke hørt om dem)

Hvis du kigger på en skærm i 37" som er god, så skulle du evt overveje Toshiba's nye model (37WL66Z) - Den kan fås for ca. 13.000 - og skulle være en rigtig god skærm til pengene!

Mvh

Casper
Af resean
#7204
Det må jeg se lidt nærmere på .

Toshiba 37 WL66z kan købes hos cyberport.de for 1329 euro svarende til
ca. 10.000 kr plus forsendelse.
Af Kief
#7205
resean skrev:Det må jeg se lidt nærmere på .

Toshiba 37 WL66z kan købes hos cyberport.de for 1329 euro svarende til
ca. 10.000 kr plus forsendelse.
Det er formentlig rigtigt nok, dog skal du passe lidt på med at købe Toshiba fjernsyn gennem tyskland. Toshiba i DK har intet med tv at gøre, så de kan ikke hjælpe dig hvis der skulle være noget galt og så skal du igennem de tyske forhandlere for at få ordnet ting. Man kan spare en del penge hvis man vælger det, men man skal bare også være opmærksom på det :)

Mvh

Casper
Af eliteMario
#7207
Jeg købte for ca. ½ år siden et Dell lcd tv i 19"... Og det retunerede jeg...

Det store problem var interfacet, indstillingsmulighederne, menuen osv. Selve skærmen, altså panelet, standeren, designet osv. var rigtig godt... skærmen var også rigtige godt når jeg sluttede den til pc'en... men der var virkelig alt får få muligheder for at justerer i forbindelse med tv funtionen... Hvis jeg skulle se en film på DR som blev sent i 16:9 ville skærmen som standart vise et 4:3 billed i midten af skærmen og så med et lille 16:9 billed inde i det... altså fyldte selve filmen kun omkring 40% af skærmen areale, selvom det burde fylde 100% da både skærm og film var i 16:9... jeg ærgede mig så over at den ikke automatisk sprang op i fuld størelse, som mit 28" philips tv til 1599,- kan gøre, men jeg gik jo bare udfra at man kunne zome med fjernbetjeningen, men den eneste mulighed man havde for pan, zoom eller anden form for justering var en ZOOM knap under menuen... når man så valgte denne funktione zoomede man bare ind i midten af billedet... så langt ind at man kun kunne se omkring 20% af filmen... det var virkelig latterligt...

Et 16:9 tv der ikke kunne vise 16:9 - jeg prøvede alt... og talte flere gange med dell i tlf... men de endte med at konstatere at det bare var sådan det TV var... og så retunerede jeg det selvfølgelig...

En uge efter var modellen (19" lcd tv) taget af DELLs hjemmeside, også deres 26"... og nu har de så de to nye modeller... Jeg går ud fra at de har rettet nogle af de problemer der var i 19" modellen... men jeg tør nok ikke købe et tv fra dell før jeg hører en anmeldelse eller brugererfaring med dem...