Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af zenne
Hejsa
Nu bliver i lige nød til at hjælpe lidt. Havde originalt bestilt et Samsung LE-32M61B fra computermail.dk, men for nu at vide at tv'et er udsolgt. Ringer så til laptops.dk og hører ang. det tv, de har det men fortæller det er en parallelimporteret vare, uden dansk manuel, men der er samme garanti på som hvis man f.eks. købte det i Fona. Jeg bliver bare lidt i tvivl især efter at havde læst denne artikel --> Kommentar til BT's artikel omkring fladskærmstv. - Laptops.dk er e-mærket. Hvor skal jeg købe mit TV fra så? Vil jo meget gerne ha fuld garanti.

http://www.hifipriser.dk/Listprices.asp?ID=172705

På forhånd tak :)
Af ks
Lige lidt info omkring pixel garanti på Samsung paneler.

Efter samtale med Samsung DK kan jeg oplyse flg.

Samsung DK yder 3 års pixel garanti hvis panelet er købt gennem Samsung DK.

Dette kan undersøges ved at checke modelkoden bag på paneler, denne skal være opbygget som følger :LEM61B BX/XEE

Ellers ydes der IKKE de 3 år med mindre du har en af tale med forretningen som leverer panelet.
Af zenne
Jeg har lige snakket med Samsung selv, han fortæller at det kun er på PC monitore de yder 3 års pixelgaranti. Altså jeg er simpelthen så forvirret omkring alt dette...
Af ks
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Le32M61 er omfattet af vores zero-bright pixel fault garanti. Hvis man
køber den via internet, kan det blive sådan at dette ikke gælder, det
kommer an på hvilket land den er købt ind fra.

Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.

Med venlig hilsen

Theis Jensen
Samsung Support
Af zenne
ks skrev:Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.

Le32M61 er omfattet af vores zero-bright pixel fault garanti. Hvis man
køber den via internet, kan det blive sådan at dette ikke gælder, det
kommer an på hvilket land den er købt ind fra.

Hvis du har nogen yderligere spørgsmål, er du velkommen til at kontakte
os igen.

Med venlig hilsen

Theis Jensen
Samsung Support
Hmm og hvordan finder man så ud af hvordan man får den ønskede garanti? De har jo ik ligefrem de serie numre liggende... :o
Af zenne
Gider du ik poste den email du har skrevet til dem samt deres svar her? På forhånd tak :)
Af Yens
Hej Jens,

Vi følger Samsungs retninges linjer for døde pixels.
http://www.samsung.com/dk/presscenter/s ... alpress_20
050201_0000097086.asp

Vedr. forsikring, så skal du kontakte edbforsikring.dk, da vi ikke har noget
med forsikrings produktet at gøre ud over at vi henviser til hvor du kan
tegne den.

Med venlig hilsen | Best regards

Henrik Falk

Jansen Consult | Laptops.dk
Tagesvej 2
DK-7120 Vejle Øst
P: (+45) 70 222 111
E: [email protected]

www.laptops.dk

-----Oprindelig meddelelse-----
Fra: Yens [mailto:[email protected]]
Sendt: 17. marts 2006 14:59
Til: [email protected]
Emne: Samsung LE-32M61B

Hey!

Jeg overvejer at købe dette TV hos jer, men vil lige forhøre mig lidt
omkring garantien osv.

Hvis der er pixelfejl på TV'et, dækker garantien da?
Hvis man tegner en forsikring på det link i giver under "Forsikring",
dækker denne så pixelfejl?

Hilsen Jens
Af zenne
Tak. Så kan man jo lige så godt købe sit TV i Tyskland, uden at bruge et dansk internet handel som mellemled?
Af spacecow
Hej, Emærket fortæller intet om hvor varene kommer fra, men det er en guideline der siger dig at her er der en seriøs forhandler der følger de regler som e-handelsfonder har udstukket.

Med hensyn til garanti og udvidet pixelgaranti, så giver Samsung kun disse på danske varer, altså dem der hedder /XEE på modelkoden til sidst. Der er med andre ord ingen garanti fra Samsung Danmark på paralel importerede produkter. Garantien er en ekstra ting som Samsung giver oven i de 2 års reklamationsret som forretningen iflg loven skal give. Og dem udvider Samsung med 2 års garanti og pixel garanti på de danske varer.

Køber man paralel importerede varer er man som forbruger ikke beskyttet overhovet. Forestil dig hvorlang tid det tager t få sendt et TV til frankrig til REP...........

Køb dansk hvis du ingen chancer vil tage. F.eks. hos www.danskitlager.dk de sælger kun danske modeller. Har selv købet et 40" der og er meget tilfreds med det.