Log ind med sociale netværk
19. mar 2006, 20:49
#4082
Hej,
pixelfejl er når en eller flere pixels ikke fungerer som de skal. Nogle lyser når de ikke skal, andre er slukkede selvom de burde lyse. De er efterhånden sjældne, men stadig irriterende.
Det er meget forskelligt hvilken garanti de forskellige producenter og butikker giver, især hvis du køber i udlandet.
Der er ikke faste regler, knap nok retningslinier.
Nogle butikker siges at have fuld returret uanset årsag. Spørg fx i ElGiganten og HiFiKlubben.
pixelfejl er når en eller flere pixels ikke fungerer som de skal. Nogle lyser når de ikke skal, andre er slukkede selvom de burde lyse. De er efterhånden sjældne, men stadig irriterende.
Det er meget forskelligt hvilken garanti de forskellige producenter og butikker giver, især hvis du køber i udlandet.
Der er ikke faste regler, knap nok retningslinier.
Nogle butikker siges at have fuld returret uanset årsag. Spørg fx i ElGiganten og HiFiKlubben.
20. mar 2006, 00:19
#4091
Jeg så på recordere.dk at nogle mener at når pixelfejl er sjældne er der ikke grund til garanti!
Jeg synes tværtimod at så kan producent/butik da netop give garanti, risikoen er jo lille. For dem er det en lille økonomisk risiko, for os forbrugere er det en bitter risiko at løbe. Vi har kun det ene køb at satse på, sælgerne kan sprede tabet over mange køb.
Jo sjældnere fejl, jo flere køb kan opveje et tab. Jeg er ikke i tvivl om at jeg kun handler et sted der giver garanti. Som køber er jeg med til at betale garantien, tabet kan jo i længden kun dækkes af os. Til gengæld tror jeg trygheden giver flere og gladere kunder = flere penge i kassen.
Jeg synes tværtimod at så kan producent/butik da netop give garanti, risikoen er jo lille. For dem er det en lille økonomisk risiko, for os forbrugere er det en bitter risiko at løbe. Vi har kun det ene køb at satse på, sælgerne kan sprede tabet over mange køb.
Jo sjældnere fejl, jo flere køb kan opveje et tab. Jeg er ikke i tvivl om at jeg kun handler et sted der giver garanti. Som køber er jeg med til at betale garantien, tabet kan jo i længden kun dækkes af os. Til gengæld tror jeg trygheden giver flere og gladere kunder = flere penge i kassen.
20. mar 2006, 10:08
#4095
Nu er det som regel ikke forhandleren men producenten der stiller pixelgaranti og oftest er det ISO standardens klasse II der følges. Dvs. på f.eks. 1280x1024 pixels må der være 7 defekte subpixels før skærmen kan byttes.
På den næste version af flatpanels.dk er der et detaljeret afsnit omkring pixelfejl og ISO standarden. I må desværre vente lidt endnu før den er oppe og køre.
På den næste version af flatpanels.dk er der et detaljeret afsnit omkring pixelfejl og ISO standarden. I må desværre vente lidt endnu før den er oppe og køre.
Log ind med sociale netværk