Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RigVader
Hej,

Har slået til på et C4 77" på Power aften (11.192,-).

Skarp pris må man sige, men bliver usikker på hvor meget af en opgradering jeg egenligt kommer til at opleve..

Har i forvejen et kalibreret C8 55" og kan se at C serien først nu er nået op på gamle C8's peak brightness værdier. Desuden er brightness af de farvede pixels ifølge rtings kun ca 25% mere højere end på mit A1 77"!

Jeg vil meget gerne have bedre processering af bitstarved content (som jeg ved at C4 vil levere), men vil der ud over også kunne mærke at det er en ordentlig opgradering !

Så spørgsmålet er om jeg bør annulere ordren og håbe på f.eks. G4 77" kommer ned omkring 15k før de engang er væk O-O

Opgraderer jeg, kommer A1 77" ind i stuen og C8 55" i soveværelset.

P.S. Samsung vil jeg ik ha og Sony/Pana bliver nok for dyrt.
Af Lars K
Helt kort så er jeg næsten sikker på at kigger du på billedkvalitet og lysstyrke så tænker jeg ikke du vil sidde med en "wauw" oplevelse fra et C til et andet selvom der er en del år imellem.
Billedbehandling vil uden tvivl være forbedret.

Men springet fra 55" til 77" vil uden tvivl være fænomenalt og hvis det er til et G4 77" så endnu bedre men tror egentlig ikke det kommer ned på 15.

Prisen på et 77" C4 er dælme svær at komme udenom :)

Ser lige først nu at du allerede har et 77" så vil oplevelsen self ikke blive den samme.
RigVader skrev: 1. maj 2025, 11:47 Har slået til på et C4 77" på Power aften (11.192,-).

Hvor har du så tænkt dig, dit nye C4 skal stå/hænge?

C4 til den pris kan ikke gå helt galt, og jeg er sikker på, du vil opleve en forbedring.
Er du ikke helt tilfreds, vil du senere kunne opgradere og sælge dit C4 uden det store tab.
Er du heldig at finde G4 til en pris i nærheden af den, du omtaler, vil du sikkert tænke, om du i stedet skulle vente på at G5 falder i pris... :)
Af RigVader
Supergris skrev: 1. maj 2025, 14:45
RigVader skrev: 1. maj 2025, 11:47 Har slået til på et C4 77" på Power aften (11.192,-).

Hvor har du så tænkt dig, dit nye C4 skal stå/hænge?

C4 til den pris kan ikke gå helt galt, og jeg er sikker på, du vil opleve en forbedring.
Er du ikke helt tilfreds, vil du senere kunne opgradere og sælge dit C4 uden det store tab.
Er du heldig at finde G4 til en pris i nærheden af den, du omtaler, vil du sikkert tænke, om du i stedet skulle vente på at G5 falder i pris... :)
Det skal stå i min i reglen mørklagte man cave, i stedet for det A1 jeg har nu.

Med C4 77 kommer jeg op på 3 OLED TV og så bliver det nok svært at forsvare køb af flere :D Så der er et element af buy once, buy right!
Hvad er grunden til at du tror eller håber at 77" G4 kommer ned på 15.000 kr?
Så vidt jeg kan huske har 77" G3 kun været nede på 19.000 kr.

Min personlige holdning til G er at den bedre end C men jeg synes ikke min personlige økonomi har lyst til at smide så meget mere efter G i forhold til C. Jeg synes prisen stikker mere af end den bedre kvalitet.
Det er jo ikke for sjovt at det er C der er det mest anbefalet.
Men på den anden side hvis det er G du ønsker synes jeg da at du skal gå efter den.
Jeg synes bare ikke det er økonomisk fornuftigt, men det behøver det heller ikke altid at være med nørdeting.

Resten af din problemstilling forstår jeg ikke hvis der var mere :)
Har du ikke famile, venner eller bekendte der måske kunne aftage 77" C4 til prisen hvis den ikke lever op til dine forventninger efter en test. For det er da en god pris også for dem.
Af RigVader
Billigst kostede mit A1 10k, C4 11k og G2 vist lige over 12K (alle 77), men måske er jeg bare lidt for optimistisk :D Får nok lidt ballede for TV køb (uanset at det er mine penge) så gider ikke rigtigt det medfølgende besvær, hvis det ikke skal være det TV!

Kunne selvfølgeligt også se hvad jeg kunne få for kalibreret A1
RigVader skrev: 1. maj 2025, 11:47 Så spørgsmålet er om jeg bør annulere ordren og håbe på f.eks. G4 77" kommer ned omkring 15k før de engang er væk O-O Block Blast
LG C4 77" er en solid opgradering i forhold til din A1 og C8 i behandling og overordnet HDR-ydeevne, især til den tilbudspris, du fik. Men hvis du er ude efter et virkelig mærkbart trin op i billedkvalitet, kan det være det værd at vente på et prisfald på G4.
Af RigVader
Tak for input!

Har nu haft C4, men der er noget ved billedet som giver anledning til gener, så det blev solgt til et andet forummedlem :-)

Synes klart C4 er et step op i processering, håndtering af komprimeret billedemateriale og det kommer lidt mere smooth fra sort til grå. Dog synes jeg om noget HDR kunne blive for bright . Så havde jeg beholdt det, ville jeg nok enten have installeret noget bias lighting eller kalibreret det til at peake lide mindre bright (måske 700-800 nit). Det har selvfølgeligt også noget at gøre med 77” størrelse og 2.2 siddeafstand, i et helt mørkt rum! Så G4 ville nok have været spildt på en som mig.

Super ærgeligt at måtte sælge mit nye legetøj, men når det er sagt så er jeg faktisk også bare lidt i ave over hvor gode mine “gamle” TV er!
Det er ikke første gang man hører dette. Men hvorfor fanden sidder I og ser film i et helt mørkt rum. Har Jeres forældrer ikke sagt at man får dårlige øjne af det :). en lille smule dæmpet lys i hele rummet vil hel sikkert hjælpe ret meget.

Det er vel ikke fordi du har fået skæld ud af damen for at have brugt pengene på et TV, du blev nødt til at sælge :).
Ja det er ikke godt når det er mørkt kun at have det lys der kommer fra TVet, der skal være lidt andet dæmpet belysning, det er jo ikke som i en Biograf.
Af Supergris
Det er en gammel skrøne!
Man skal selvfølgelig huske at indstille billedet, så det passer til omgivelserne, men man kan sagtens have en hjemmebio, hvor rummet er helt mørkt, når der ses film...