Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Krede :)
Hej,

Har fået til opgave at finde et fladskærms TV til min farmor :) Prisen skal være i omegnen af 7-8k, og billedstørelsen kommer i første række, da hendes 21" CRT er ved uden for synsvidde.
Hun kommer ikke til at skulle bruge det til hverken DVD, HD materiale eller PC. Kabel-TV er den eneste billedkilde hun benytter. Derfor er ok gengivelse af analoge kilder også vigtig.
Kort sagt: Det gælder om at få så mange tommer som muligt for pengene, og så skal den analoge kvalitet være til at leve med.

Hvad vil i anbefale?

Håber i kan hjælpe :)
Tak for svarene - gode bud!

Hvis vi skal over 32", findes der så noget der er værd at tage med ind i huset? Findes der attraktive 37" eller endda 40" der er værd at tage med ind i overvejelserne?
Af Har Brug for 32"
hvis du vil give lidt ekstra så kan du få panasonic 37 px til 8999 hos geco.dk.

dette vil du ikke fortryde. kan jeg da ikke forestille mig. Men så stiger prisen jo en smule...
Hej igen - og tak endnu en gang for inputtet :)

Givet det faktum, at min farmor kun kommer til at anvende analogt kabel-TV, vil der så være fornuft i at se på et CRT TV som eksempelvis dette?: http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=215829

Hvad er argumenterne egentlig for at vælge et LCD TV i forhold til et CRT når vi snakker analoge signaler? Hvis budgettet ikke rækker et større TV end 32", hvad giver så min farmor det bedste billede til prisen?
Af Har Brug for 32"
jeg vil tro at hun vil få mindst lige så meget glæde ved et godt crt tv som nok også vil give langt bedre billede end noget lcd tv.

så hvis der ikke mangler plads i boligen kan det være lige så godt efter min mening... hvis behovet ikke er større end 32 "
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis den SKAL være flad, så vil plasma være et langt bedre bud end LCD, men bedst er selvfølgelig et CRT TV. Personligt ville jeg begive mig ud i en butik der sælger brugte B&O TV og se om de ikke havde et godt MX7000 eksemplar stående.

Indenfor plasma ville Panasonic 37PX70 være et godt bud.
Hej igen,

Lige som jeg havde regnet med at købe en 32" CRT, konsulterede jeg med min farmor en sidste gang. Hun VIL have en fladskærm. :D
Tror det har noget at gøre med, at veninderne også har fået nogle sådan :)

Jeg er i mellemtiden blot blevet endnu mere forvirret i LCD/plasma junglen. Så vi er altså tilbage til problemstillingen med den bedste fladskærm på 32" eller derover til højest 8000 kr.

Yakken: Jeg fandt det plasma på hifipriser du nævner, og det er desværre for dyrt (over 10kkr). Ellers tak for det gode bud!

Jeg har selv kigget lidt rundt, og det ser jo ud til at Samsungs nye serie får mange pæne ord med på vejen. Jeg har dog ikke selv set dem endnu.
Jeg er også ret forvirret over ideen med 81, 86, 87, 88 serier kontra m, r, s- modeller. Jeg mener at have fundet frem til at 86, 87, 88 er samme tv blot med forskellige designs - er det korrekt? Og i så fald - dur 81 serien til noget?

Jeg har kigget lidt på disse:

Samsung LE-37S81B
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=380552

Toshiba 37C3030D
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... ?ID=378243

Hvad er jeres kommentarer til dem, og har jeg klogere ved at holde mig i 32" klassen med mit bufget?

Ved godt det var en lang smøre, men jeg håber på i lige vil bruge 5 min på at hjælpe mig lidt videre her :)
Af TYBO
Har selv 37C3030D og kan klart anbefale det.
Den står også godt med analoge signaler og er klar til de digitale når de kommer. Jeg vil helt klart vælge 37" frem for 32".
Vi er i 2007 og der er ingen grund til at se på noget så småt til ca. samme penge.

Desuden har den bedre konstrast end 32"eren.
Hej igen,

Bare for at slutte ordentligt af på tråden vil jeg lige informere om, at jeg endte med at bestille et Samsung LE-37R81B. Min farmor har haft det over en uge nu, og er blevet rigtigt glad for det. Jeg er selv ganske imponeret over kvaliteten af dette tv. Hendes analoge kabel tv signal står rigtig godt. Hun kunne ikke være gladere.

Endnu engang: Tak for jeres besvarelser :)