Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej!
Jeg har kigget markedet lidt igennem og har reduceret valget til at stå mellem følgende to skærme:
Panasonic TH 42PV60 og LG 42PM1MA

Jeg hælder mest til LG'en fordi jeg synes designet er fantastisk og man slipper for dårlige tv højttalere. Samtidig er prisen på ca. 7400 kr. meget attraktiv.

Panasonics bud fås for ca. 10.000 kr. Det er så inkl. højttalere og bordstand.

De eneste tilsyneladende forskelle er at kontrasten på LGen er 5:000:1 og på Panasonics 10.000:1, samt at PV60 har to HDMI porto mod kun ét på LG. Kontrasten snyder altid, så den reelle forskel er formentlig meget mindre.
Er der nogle der kan komme med et godt bud på hvorfor man skal bruge de 2500 kr. ekstra og købe PV60?
Alle erfaringer og meninger om de to skærme er velkomne. Jeg kan ikke finde nogle tests/målinger eller noget, så hvis nogen har links så bare post løs, al information kan bruges.

Mvh en kommende Plasma-tv indehaver.
Maltez skrev:Hej!
Jeg har kigget markedet lidt igennem og har reduceret valget til at stå mellem følgende to skærme:
Panasonic TH 42PV60 og LG 42PM1MA

Jeg hælder mest til LG'en fordi jeg synes designet er fantastisk og man slipper for dårlige tv højttalere. Samtidig er prisen på ca. 7400 kr. meget attraktiv.

Panasonics bud fås for ca. 10.000 kr. Det er så inkl. højttalere og bordstand.

De eneste tilsyneladende forskelle er at kontrasten på LGen er 5:000:1 og på Panasonics 10.000:1, samt at PV60 har to HDMI porto mod kun ét på LG. Kontrasten snyder altid, så den reelle forskel er formentlig meget mindre.
Er der nogle der kan komme med et godt bud på hvorfor man skal bruge de 2500 kr. ekstra og købe PV60?
Alle erfaringer og meninger om de to skærme er velkomne. Jeg kan ikke finde nogle tests/målinger eller noget, så hvis nogen har links så bare post løs, al information kan bruges.

Mvh en kommende Plasma-tv indehaver.
jeg har for 14 dage siden købt en PV60 - har egentlig ikke noget sammenlignings grundlag andet end da jeg beslttede mig for at det skulle være den da jeg så den i TC - kanon billede både på kabeltv via alm antennestik , og MEGET bedre gennem ICD60 selector , har endnu ikke prøvet HDMI men har bestilt en dvd med HDMI og det glæder jeg mig til at prøve! Jeg har sat alle indstillinger ned som beskrevet andet sted for at "køre" det ind og billedet er KANON , jeg kan varmt anbefale dette tv - har ikke eet sekund fortrudt købet - det er så fedt!Super hurtigt text tv iøvrigt...i TC så jeg bla. på LCD også og da jeg kun skal bruge det til tv , ja så blev det PV60!