Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af pcs12
Jeg har set på et 42" og et 47" lcd tv, men er kommet i tvivl om min stue er for lille til de størrelser Tv. Der er ca.4 meters afstand fra væg til sofa. Er der nogen der har et godt råd ? O-O .
Af Kief
Kommer an på hvilket materiale du ser mest... ved tv signal kan du godt opleve at billedet bliver en smule kornet ved den større skærm, men ved DVD eller andet digitalt materiale, kan du sagents side så tæt på din skærm...

Mange steder kan du købe og levere tilbage, så du kan evt. købe 47" og så prøve dig frem...

Casper
Af RasMusSen
Har godt stor stue med 3.5-4 m til TV. Her passer 32" os fint, og større ville dominere synsindtrykket for meget efter vores smag.

Billedet er godt med indbygget DVB-T tuner.

Men med 32" så er 1080i/p og plasma ude. De fåes pt kun fra 37" og opefter.
Af jesperj
Hej pcs12.

Jeg har en 46" og synes 3-3,5 m er fint.

Men ta' et målebånd med i butikken og mål den afstand op som vil passe bedst til din stue.

Vh
bossehanson
Af pcs12
Mange 1000 tak for de gode svar. Jeg bruger mest TV til at se DVD eller digital signal fra en selector fra TDC. Prøvede lige at tage målebånd med ned i en butik hvor de havde 46". Uha det virkede temmelig stort, så det må vist blive en 42" istedet. Var ellers rimelig lun på LG 47LB2RF, men det ville dominere for meget efter min smag :( .

Så jeres råd har været guld værd! Endnu engang 1000 tak for hjælpen! (B