Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hanZen
Jeg har lige købt en ny skærm fra Toshiba, 32WLT68, som virkelig er en super skærm - en af de eneste der kan konkurrere med 32PF9731 fra Philips. Skal nok lave en lille anmeldelse senere ;)

Jeg har dog erfaret et lille problem med skærmen, men er ikke sikker på, om det er skærmen den er galt med, eller om den bare viser fejlene i billedet/signalet mere end min gamle Samsung skærm gjorde!

På enkelte DVD film kan man se lidt pixelering i mørke overgange i billedet. Det er specielt i det mørkeblå i skyerne på himmelen, eller i skygger på et mørkt billede.

Er dette noget jeg skal være nervøs for, eller er det simpelthen kilden som er problemet!? Er nemlig ovenud tilfreds med skærmen, og det bedste jeg har set længe. Ved bare ikke om jeg skal sende den tilbage og købe en ny, eller om dette ikke kan undgåes på fladskærme!? Jeg havde ikke problemet på min Samsung skærm, men det kan da være at sortniveauet har været alt for højt, og at jeg derfor ikke kan se disse "detaljer"!?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Prøv engang at tilslut den til din Pc og kør vores monitorTest. Her kan du vælge gradienter, som hurtigt kan afsløre skærmens evne til at gengive disse.

Men nej, fladskærme gengiver ikke billedet perfekt - det gør 9731D også langt fra nu hvor vi er ved det. Specielt de mørke nuancer er jo noget der får mange fladskærme i knæ.
Af hanZen
Rasmus Larsen skrev:Prøv engang at tilslut den til din Pc og kør vores monitorTest. Her kan du vælge gradienter, som hurtigt kan afsløre skærmens evne til at gengive disse.

Men nej, fladskærme gengiver ikke billedet perfekt - det gør 9731D også langt fra nu hvor vi er ved det. Specielt de mørke nuancer er jo noget der får mange fladskærme i knæ.
Det vil sige, at det ikke er noget, som jeg burde være helt skræmt væk af!?

Sammen med xbox 360 og PS3 (alt HD materiale generelt) står det super flot!

Dog forstår jeg ikke, at det ikke var så slemt på min Samsung skærm, da billedekvaliteten er SÅ meget bedre på Toshibaen. Men det kan vel være sortniveauet der er for højt!?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Altså, det kan da også sagtens skyldes for hård komprimering i de film du oplever det i, men set i forhold til den generelle kvalitet på fladskærme, er det ikke unormalt.

Har du prøvet at tilslutte den Pc'en?
Af hanZen
Rasmus Larsen skrev:Altså, det kan da også sagtens skyldes for hård komprimering i de film du oplever det i, men set i forhold til den generelle kvalitet på fladskærme, er det ikke unormalt.

Har du prøvet at tilslutte den Pc'en?
Jeg prøver lige at køre den test du snakker om, og så vender jeg lige tilbage!