Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hvilket tv er bedst når man ser bort fra pris og "tv religion"?

Philips 37PF9731D
3
75%
Sony KDL-40X2000
1
25%
Nu har jeg virkelig brug for at de kloge hoveder træder i karakter og hjælper til.

Valget står mellem Philips 37PF9731D eller Sony KDL-40X2000. Jeg ønsker hjælp til svar på nedenstående, uden skelen til pris og "tv religion". Jeg vil gerne have svar på om nedenstående punkter er rigtige og hvordan punkterne bør vægtes.

Philips 37PF9731D
Full HD (1080p): Ja, men ikke via HDMI indgang
1:1 pixelmapping: Har dette tv det?
Opdatering (mS): 3
Antal tuner : 2
Garanti mod pixelfejl: ?

Sony KDL-40X2000
Full HD (1080p): Ja
1:1 pixelmapping: Har dette tv det?
Opdatering (mS): 8
Antal tuner : 1
Garanti mod pixelfejl: ?

- Kan den manglende 1080p via HDMI på Philips tv'et løses med firmware opdatering (hvis Philips lever en sådan)?
- Har det betydning at Sonys skærm "kun" opdatere med 8 mS?
- Er der behov for to tunere som der er i Philips tv'et?
- Er der 1:1 pixelmapping?
- Har hørt at 40X2000 har problemer med horisontale ”rullekster”, er der noget om dette?
- Hvilket af ovenstående 2 fjernsyn er bedst?
- Er der noget jeg skal være opmærksom på?

Håber I vil hjælpe til med nogle gode svar. Der er sikkert mange der vil få glæde af dem
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Personligt ville jeg nok satse på Philips, da jeg synes den overordnede billedkvalitet er bedre, uden Sonyen dog er dårlig.

For at besvare lidt konkret på nogle af dine spørgsmål, så vil jeg først og fremmest sige, at jeg ikke synes specifikationen for 3 ms på 9731D passer specielt godt i praksis. En af grundende er, at den er målt på en anden måde, så den ligger nok tættere på 6 eller 8 ms, hvis du skal have et tal, der er nogenlunde sammenligneligt med angivelsen for Sonyen.
- Kan den manglende 1080p via HDMI på Philips tv'et løses med firmware opdatering (hvis Philips lever en sådan)?
- Har det betydning at Sonys skærm "kun" opdatere med 8 mS?
- Er der behov for to tunere som der er i Philips tv'et?
- Er der 1:1 pixelmapping?
- Har hørt at 40X2000 har problemer med horisontale ”rullekster”, er der noget om dette?
- Hvilket af ovenstående 2 fjernsyn er bedst?
- Er der noget jeg skal være opmærksom på?
Firmware, muligvis, men det er endnu spekulationer. Der gik for resten de samme spekulationer omkring 9830 serien, og der kan du nok selv regne ud, hvor man endte :)
To tunere er et personligt valg. Jeg ser sjældent to programmer samtidig, men det er også fordi de andre i husstanden, der kigger på mit Tv stort set altid vil se det samme som mig. Sådan som fodbold, finansnyheder osv.
1:1 pixelmapping er der ikke på 9731D. Jeg er ikke sikker på SOnyen. Læs eventuelt anmeldelsen af 37PF9731D her på siden. Der er jeg lidt inde på PC tilslutning.
Af Yonzie
Philipsen sparker for vildt røv i forhold til de fleste andre LCD skærme. Sonyen kender jeg ikke.
Af Gr3y
Sony har ry for at have den ringeste SD upscaler på markedet.
Selv deres nye skærme har problemer.

Deres officielle udmelding er noget i stil af:
"Tjø, man skal alligevel kun bruge vores skærme til HD content".