Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Jola
Efter lang tids læsning på div. fora og efter at have spurgt div ekspedienter, har jeg alligevel nogle spørgsmål mht til ovennævnte plasma model;

For lige at ridse nogle grundlæggende ting op, så er jeg en helt almindelig tv'bruger'. Dvs at jeg intet lækkert lyd udstyr har. I en alder af 20 år, har jeg stadig mit 14" CRT tv og synes faktisk i bund og grund lyden er helt fin(Oh ve oh skræk, det sagde jeg bare ikke) - Men hvorom alting er, kan I jo så se at jeg nok ikke er så krævende hvad lyd angår. Derfor går jeg udfra at jeg skal 'nøjes' med en PV60? Er der evt. nogle der har nogle billeder så man kan se forskel på de 2 fladskærme?

Nogle andre spørgsmål der er kommet op er blandet andet burn-in/break-in og lys/kontrast. Jeg er kommet frem konklusionen at hvis man passer på og sætter lys/kontrast til 20-30% er det ikke nødvendig med en break-in cd. Men hvori ligger forskellen så på de 20% og så op til de 100% rent billedmæssigt? Kan man se den store forskel i 'indkørslen' hvor man kører på de lave indstillinger? - Og hvor 'svinsk' skal man være før at man får burn-in skader(hvor mange timer på et statisk billede kan den tåle?)

Jeg bor stadig hos de gamle, hvor vi har TDC Kabel, altså analog signal. Jeg har kigget på skærmen hos TapeConnection, hvor de har DVD film kørende. Nu ved jeg godt at der er stor forskel på DVD og analog tv, men bliver det 'grimt' når man ser tv?

Jeg tror meget godt det opsummere mine bekymringer, så det ville være dejligt hvis folk kunne besvare dette for mig : D
Brugeravatar
Af azrael
Der er ikke meget forskel på PV60E og PV600E udover designet. Billedmæssigt er de i al fald identisk. Og tro mig, du "nøjes" ikke bare med den ene eller den anden. Snarere kan man sige at andre må "nøjes" med LCD...

Plasma er så absolut et fornuftigt køb, selvom specs (og diverse rygter) muligvis giver et andet indtryk. TC har jo for øvrigt slagtilbud på både 37" og 42" PV60E (37" p.t. under 10000 kroner), og de skærme slår efter min mening langt de fleste LCD-tv. :)
Af Jola
Der var ikke mange der kunne svare på mine spørgsmål : (
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du har da fået svar på 50% af dine spørgsmål. Du forventer vel ikke at der er nogen der kan sætte et tal på hvordan TV-kvaliteten er ift. DVD? Du har jo selv set TV'et så det er måske bedre at du selv vurderer kvaliteten af billedet.