Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Joergner
#53634
Jeg går og overvejer, om jeg skal invistere i Telia Stofa's Zaptor boks.

Problemet er, at hvis jeg gør det, skal jeg have mere en en Zaptor boks, og jeg kan ikke finde nogle diagrammer eller beskrivelser der viser hvordan.

Det eneste jeg kan finde er dette på stofa's hjemmeside:
15. Kan jeg have mere end 1 Zaptor-boks?
Ja, du kan i princippet installere én Zaptor-boks pr. tv i husstanden, hvis du har lyst. Den første boks vil blive den "primære" boks og de efterfølgende bokse vil være "sekundære" bokse. Når du tegner abonnement på en tv-pakke vil den være tilgængelig på både den primære og de sekundære bokse.

Deres brugervejledning beskriver desværre heller ikke hvordan.

Derfor henvender jeg mig til jer og håber at der er en der ved hvordan de skal kobles op.
Om det er via Antennekabel fra udgangen på Zaptorboksen, om det er med netværksopkobling eller måske endda begge dele.

Jeg ville være træt af at have bestilt skidtet og så ikke kunne koble det op.

På forhænd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#53640
Boksen får sit signal fra antennestikket og derfra skal du forbinde dit TV med eks. HDMI eller scart. Hvis du har mere end ét TV du gerne vil have til at vise digitalt TV, så skal du have en boks til hvert af disse TV, hvilket er hvad der beskrives i den tekst du har sakset ind. Proceduren er den samme for hvert af dine ekstra TV.
Af Sthen
#54554
Hej

Jeg har lige et spørgsmål, som måske ikke hører helt ind under emnet, men dog har en vis relevans ift. Zaptor boksen!

Min kærestes forældre har købt et fjernsyn, Bose anlæg samt en Zaptor boks, da fjernsynet kun har DVB-T tuner. De har fået en tekniker fra der hvor de købte fjernsyn og anlæg til at sætte det hele op.

Teknikeren har fortalt dem, at de under "input" i fjernsyn skal vælge "scart". Det skal siges, at der både er billede under scart og HDMI indgangen, men billedkvaliteten er væsentlig bedre hvis man vælger scart (den er altså tilsluttet både med scart og HDMI - ved ikke om det er kotume, eller om det er fordi at lyden skal køre via anlægget).

Jeg har blot forstået det således, at et scart kabel ikke kan overføre digitale signaler, men er det en forkert opfattelse? Burde det ikke køre bedst via HDMI og er det overhovedet digital tv via scart? Det skal siges, at der er en marginal forskel fra "scart" og almindelig analog tv, hvor det er en smule bedre såfremt man kører signalet via Zaptor med scart stikket. Vælger man at se Zaptor via HDMI stikket er det væsentligt ringere. Jeg har ikke selv sat det op, så der ligger muligvis en naturlig forklaring til det, men havde håbet at kunne få svar herinde først!