Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#42330
Hej

Jeg har for nylig købt et fjernsyn med indbygget DVB-C og MPEG4 tuner, nærmere bestemt et Sony KDL-40W4000K.
Jeg har lidt problemer med modtagelse af digitale betalingskanaler igennem YouSee med YouSee's egen digitale kortlæser, et såkaldt VIACCESS CAM-modul.

Mit problem er at alle betalingskanalerne engang imellem forsvinder, der står på skærmen at den valgte kanal ikke er indstillet.
Det ser faktisk ud som om fjernsynet mister forbindelsen til selve CA-modulet, altså kortlæseren.
Problemet opstår som regel hvis man er inde og f.eks. sortere i kanalerne og derefter hopper ud til en kanal igen.
Eller hvis man er inde i den indbyggede programguide i TV'et og hopper til en kanal.
Jeg synes ikke lige jeg har registreret problemet ved almingelig "zapning" så at sige.
Jeg kan midlertidigt løse problemet ved at slukke helt for fjernsynet og tænde igen, men det er jo selvfølgelig træls i længden.

Er der nogen der kender til denne problemstilling, og evt. selv har oplevet noget lignende?

Venlig hilsen Michael T
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#42333
Kan det tænkes at Yousee's CA modul er en for gammel revision? Generelt så anbefales det at man køber CA modulet hos producenten af TVet - i dette tilfælde Sony - da man så er sikker på at have den nyeste revision af modulet.
Af mictand
#42335
Tak for svaret.

Jeg synes ellers jeg havde læst at det var en god ide at købe det igennem udbyderen af kanalerne, men kan da sagtens være du har ret.

Jeg snublede så lige i mellemtiden over en anden tråd herinde, hvor én melder om et lignende problem, godt nok på en anden model, men stadig et Sony med indbygget tuner og kortlæser.
Der var løsningen at slå softwareopdateringer fra, i mit TV hedder det vist "Download af software".
Det forslag vil jeg lige give en chance når jeg kommer hjem.

Men andre forslag er også meget velkomne.
Af Dusen
#43465
Jeg har nøjagtigt samme tv... og desværre nøjagtigt samme problem. Jeg har købt ca modul i Hi Fi klubben, sammen med tv´et. Jeg har sjovt nok hørt, at man måske skulle have købt ca modulet hos You See, men det virker heller ikke optimalt kan jeg forstå på dig :-(

Har du fundet en løsning??
Af -jacob
#43497
Der er åbentbart forskel på de forskellige CAModuler. det første som jeg købte sammen med mit tv for et lille år siden, var meget ustabilt. Det fik jeg byttet til en nyere version, der kører meget mere stabilt.

For nogle uger siden kunne jeg ikke tage DISCOVERY og 3+ digitalt, og fandt efter en samtale med YOUsee ud af , at det er fordi jeg har forlænget mit afskærmede antennekabel, med et almindeligt. Det har jeg nu fikset, og kan igen modtage alle kanalerne.

Så det her digital TV er fedt når det virker, men det er stadig nyt, og noget følsomt noget, og det hele skal være toptunet for at det kører optimalt.

Så check at antenneforbindelsen er så god som den kan blive, og hvis du stadig har mange udfald, og afbrydelser, kan det godt være at et nyt CAModul er løsningen... især hvis problemet er at kortet låser sig, og du skal slukke for TV´et for at få billede igen.
Af mictand
#43571
Jeg er faktisk ved min tredje kortlæser nu.

Kunne ikke få det til at virke optimalt med den fra YouSee, så bestilte en anden kortlæser på nettet. Én jeg havde læst mig frem til skulle fungere, men desværre nøjagtig samme problem.
Den har jeg så returneret og har fået lov til at låne Hifi-klubbens kortlæser for at prøve den.
Den har så ikke siddet i mit TV længe nok til at jeg kan sige om det virker som det skal eller ej.

Det har vist også stor betydning hvilken revision kortet er. Har læst at der skulle stå noget med HHFA bagpå. Og det gør der på det jeg har fra Hifi-klubben. Desværre står det samme på YouSee kortet, så har lidt på fornemmelsen at det er nøjagtig samme kort, og at det derfor formentlig heller ikke fungerer optimalt. YouSee siger jo også at det kort de leverer, er et som Sony selv anbefaler.

Men hvis det her ikke virker, så er der vel ikke så meget andet for, end at anskaffe sig boksen fra YouSee, selvom det jo nok er det de fleste af os gerne ville undgå, netop ved at købe et TV med slot til kortlæser.
Af anandersen
#44536
Hej,

Er der noget nyt om I har fået det til at virke?

Jeg overvejer selv at købe et Sony KDL 40W4000 med det formål at kunne se digital tv fra Yousee.
Men det hvis det kun giver bøvl, så ved jeg da ikke rigtigt mere...

mvh
Anders
Af Dusen
#48160
Slet ingen der har fundet en løsning.. kan mon forlange pengene tilbage for det lort. Mit har helt opgivet at vise de digitale kanaler :-( startede ellers med blot at strejke en gang imellem! Og jeg har endda købt nye og dyre kabler da det også er blevet anbefalet. Lorte fjernsyn og lorte sony gør ikke en skid. Det undrer mig, at det ikke har været i pressen med alle de mennesker der åbenbart har det samme problem som os?? Hvad med forbrugerombudsmanden.. tror sgu jeg kontakte ham og pressen!
Af -jacob
#48170
Som tidligere nævnt, så kører det fint hos mig med en W3000, så det burde du også kunne få det til med din W4000.

Jeg kan godt fremtvinge en låsning af modulet hvis jeg bliver ved med at skifte hurtigt imellem kanalerne, men hvis bare jeg ikke kører hektisk kanalrundfart, så fungerer det fint.
Mit modul er et FHFA, som jeg har fået fra butikken hvor jeg købte TV´et.
Af carstenh
#48924
Jeg har et helt nyt KDL32W4000, og har idag modtaget kort + kortlæser fra YouSee (HHFA). Det gik lige kold på samme måde som i har beskrevet her, men blev fikset ved at slukke for tv'et på væggen.
Det er bare en midlertidig løsning, men bedre end at læse alle kanalerne ind igen...
Men glæder mig til at høre når det bliver løst rigtigt...
Af SurfBoy
#48927
Og folk "ser skævt til mig" på mig fordi at jeg siger køb HD-boksen af udbyderen istedet for blot CA-Modul-kort-læser............... :o
Brugeravatar
Af kthomsen
#48943
SurfBoy skrev:Og folk "ser skævt til mig" på mig fordi at jeg siger køb HD-boksen af udbyderen istedet for blot CA-Modul-kort-læser............... :o
Næh da er jeg helt enig. Hellere boksen. bl.a. man med en ekstern boks ofte for ekstra ting som f.eks HDD optager.
Det er også derfor det i min verden ikke gør noget at et tv ikke har DVB-C eller S. Så køber man bare en universal fjernbetjening og har kun den ene på bordet.
Af SurfBoy
#48955
kthomsen skrev:Hellere boksen. bl.a. man med en ekstern boks ofte for ekstra ting.
Ja ! - og det er jo det jeg har forsøgt at sige så godt som hver gang - men det er altså heller ikke helt in .
Brugeravatar
Af kthomsen
#48960
SurfBoy skrev:Ja ! - og det er jo det jeg har forsøgt at sige så godt som hver gang - men det er altså heller ikke helt in .
Den følelse har jeg nu ikke.
Jeg har tit anbefalet den eksterne boks både her og andre steder.