Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dipsey
Hej
Har lige købt et Samsung smart tv til min mor men kan ikke få tv kanaler på det. Hun bor i almen bolig og bruger helt normalt antenne kabel fra boks på væggen men der kommer intet frem. Hvad gør vi? Samsung lader ikke til at have svaret !:(
Af Provinsen
Godaften.
For at kunne hjælpe, er jeg nødt til at vide hvem udbyderen af tv er på din mors adresse.
Eftersom at de forskellige udbydere bruger forskellige koder til tv signaler.
Mvh Provinsen
Brugeravatar
Af Radiomanden
Boks på væggen.? Hvad er det for en. Normalt er det jo et helt almindeligt antenne vægudtag.
Af JornH
På min Samsung havde jeg et kabel fra min Fiber boks til tvet, men man skal jo vide hvordan man søger efter kanalerne…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Hvis det er en sådan boks, så skal den jo også være aktiv, og ja der skal da nok som hos andre udbydere bruges et ID og en startfrekvens.
De forlyder ikke om der har været et andet TV tilsluttet.
Af JornH
Som Provinsen skriver skal vides hvilken tvudbyder og om det er kabel eller digital… de skal måske bruge en app. Jeg gik forleden og talte med en, ham og hans mor havde også problemer, man skal sikre sig man køber ret TV også. Men med et Samsung skulle det virke at søge kanaler frem.
Brugeravatar
Af Radiomanden
Det er da underordnet hvilket fabrikat det er, Alle kan jo søge kanaler på de platforme der bruges, hvad enten det er Digitalt eller Analogt, sidstnævnte kan der vel ikke være meget tilbage af. Hvis der i det hele taget er noget Analogt tilbage.?
Af JornH
Med digitalt men jeg man har fiber og hos mig skulle så bruges en boks, men det viste sig jeg kun kunne få kabel TV uden boks, vi må jo vente til OP (spørgeren) kommer retur her…
Brugeravatar
Af Radiomanden
Klart skal der jo når det er Fiber, bruges en Boka som f.eks den 5000 You See har, eller en App baseret.
Af fltk
Gå ind i menuen og vælg udsendelse > antenne. Her skal du vælge om din mor modtager tv via antenne = luft, eller kabel. Hvis det er kabel skal der først indtastes udbyders startfrekvens og symbolrate. Herefter kan der startes automatisk søgning.

Flemming
Brugeravatar
Af Radiomanden
Husk ligeledes, at hvis det er Antenne der modtages fra, så er alle kanaler undtaget dem fra DR jo krypteret, det kræver abonnement fra Norlys.
Af Provinsen
Radiomanden skrev: 08 dec 2025, 20:10 Klart skal der jo når det er Fiber, bruges en Boka som f.eks den 5000 You See har, eller en App baseret.
@Radiomanden.
Jeg vil gerne gentage min opfordring om at faktatjekke, før du poster.
Både Fibia og Norlys tilbyder nyere fiberbokse med indbygget antenneudtag. Det er den oplysning jeg efterlyser fra trådstarter. Hvem udbyderen er.
Det er ikke muligt at hjælpe uden den info.

Mvh Provinsen.