Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg modtager mit kommende Panasonic V10 som jeg glæder mig voldsomt til. Jeg har lige nu stofa kabel TV og betaler ikke for Digitalt og går ikke ud fra at Horsens fællesantenne fis kører med digital.

Men i så fald - hvordan VED jeg så at mit TV kører kanalerne på DVB-C tuneren ? Eller vil den kun gøre det hvis jeg har digitalt signal på kablen ?

Hvordan skal jeg søge på V10en ? via Sverige eller Finland ?

på mit nuværhende TV står der S og C ved nogle kanaler når man ser deres placering. DEn har kun DVB-T tuner. Så det betyder ikke noget eller ?
Af xcardman
En v10 har også analog tuner, så du vil sikkert komme til se at analog.
det lidt synd på sådan en fin skærm og især en 50 tommer som jeg så du skal have.
du skal have et kort sofa og et cam modul for at digtial tv. Yousse gør det frit fra i dag. Men du skal stadig have et abo for at se ekstra kanaler.
ved så ikke helt om stofa sender dr1 og tv2 digtial frit.

selvom både en v10 og min pioneer er gode til analog, er et godt digital signal bedst.
Af dkscan
xcardman skrev:du skal have et kort sofa og et cam modul for at digtial tv. Yousse gør det frit fra i dag. Men du skal stadig have et abo for at se ekstra kanaler.
Det gør de. Citat fra https://www.stofa.dk/showpage.php?mid=335 :

Hvis du har kabel-tv i en antenneforening, som forsynes fra Stofa, så kan du se DR1, DR2, TV2 og DR Update/Tegnsprogskanalen uden at benytte kortlæser og Zaptor-kort. Derudover har du mulighed for at tegne abonnement på en række digitale Zaptor TvPakker.
Af vtviking
dkscan skrev:
xcardman skrev:du skal have et kort sofa og et cam modul for at digtial tv. Yousse gør det frit fra i dag. Men du skal stadig have et abo for at se ekstra kanaler.
Det gør de. Citat fra https://www.stofa.dk/showpage.php?mid=335 :

Hvis du har kabel-tv i en antenneforening, som forsynes fra Stofa, så kan du se DR1, DR2, TV2 og DR Update/Tegnsprogskanalen uden at benytte kortlæser og Zaptor-kort. Derudover har du mulighed for at tegne abonnement på en række digitale Zaptor TvPakker.
Det lyder fint :D det er også de kanaler vi ser mest her hjemme :) vi er påvunget stofapakken.. men HVIS jeg nu overvejer digitalt nu jeg har stofa. Vil det så være ligemeget at vores er en del af Horsens fælles fidus :) ?
Af dkscan
Kabel- og fællesantenneanlæg skal som en del af billigste programpakke udsende must carry-kanalerne digitalt. Det er simpelthen et lovkrav.
Så de burde være tilgængelige uanset hvilken forening du tilhører.
Af vtviking
Jeg har nu fået TVet og har prøvet at søge på sverige og finland.
Kan det passe at alt den finder på DVB-C tuneren er DR kanaler, TV2 og TV3 puls ? Alt andet kommer på analog ?
Jeg betaler IKKE for digital TV..
Det undrer mig bare hvorfor tv3 puls er på DVB-C når de andre i stofa pakken ikke er ? vi har den store pakke.

Nogen der har en logisk forklaring på hvorfor der endten ikke er nogen eller hvorfor der er EN betalingskanal på DVB-C :s
Af Ney
Mener at stofa sender alt i digitalt spejl ligegyldigt om man har spurgt om det eller ej hvis man har den store pakke.
Tv3 puls er vidst så ny atden endnu ikke er kommet på deres dekoderkort, dvs. den bliver sendt ukodet sammen med dr1, tv2 etc.
Resten skal du have et CA modul og et dekoderkort for at kunne se.

Edit: det er vidst også derfor at tv3 puls er på deres lille pakke.
Af vtviking
Jeg kan jo godt se den store pakke på analog.

Men er det derfor jeg ikke har flere på dvb-c tuneren ? fordi jeg ikke har zaptor kort som gør det digital ?