Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af BrianH
lassefj skrev:Først: Yakken
Jeg tror du er nødt til at acceptere, at alle ikke ved, eller kan vide noget om alt. Det er derfor der bliver stillet spørgsmål på steder som disse.

Mvh.
Lasse
Ja, det er egentlig sjovt at have et forum, hvor man helst ikke må spørge om noget fordi svaret står andre steder på"nettet :) :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
lassefj skrev:1. Betyder det så ikke, at jeg både får DVB-C og alm. analogt signal via det samme antennestik?
Jo, du får begge versioner ind gennem samme stik.
lassefj skrev:2. Burde http://www.terratec.net/en/products/Cin ... 57290.html så ikke virke? På deres hjemmeside står:"DVB-T, DVB-C and analog television and radio"
I princippet jo. Du kan dog ikke indsætte et CA-modul i den løsning, så det er kun de gratis kanaler der kan fanges. Dvs. DR1, DR2, DR Update og TV2. Alle de andre kanaler kræver dekodning.
BrianH skrev:Ja, det er egentlig sjovt at have et forum, hvor man helst ikke må spørge om noget fordi svaret står andre steder på"nettet :) :)
Der er forskel på at spørge om hjælp, efter selv forgæves at have ledt efter svaret, og så spørge om hjælp fordi man ikke selv gider gøre en indsats for at finde det.
Af lassefj
Men hvorfor kun de gratis kanaler?

Alle kanalerne (undtagen HD pakkens kanaler) kan altså ses på mit alm. tv, og der er ikke CAM+kort i.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så ser du dem ikke digitalt, eller også bor du i en antenneforening, der sender dem videre til dig i et ukodet format.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, men det er jo slet ikke nødvendigt med en digital tuner. Du skal kun købe den model, hvis den ikke er dyrere end andre, for du har intet at bruge DVB-C tuneren til, hvis du ikke vil se digitalt TV. Så kan du nøjes med en analog PAL tuner.