Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
Het allesammen.
Ja jeg er også lidt noob med alt det her digital tv. Jeg har et dejligt Panasonic TH-50PZ80E. Men jeg var dengang ikke opmærksom på MPEG-4 og DVB-C.
Mit tv har DVB-T og jeg har fællesantenne da jeg bor i lejlighed.
Men hva er billigst for mig? kan jeg slippe med sådan et kort for ifølge denne side http://www.ciao.de/Panasonic_TH_50PZ80E__7840663

Er der Anzahl Common Interface Slots (CI): 1.
Men jeg har også en PS3 kan man udnytte den på en eller anden måde til noget tuner? :)

Jeg har læst jeres artikler og super med dem men fatter det stadig ikke.

Mvh Daniel og tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan får I signalet leveret fra antenneforeningen? Mere præcist: Hvem leverer signalet?

Uanset hvad, så kan du ikke få DVB-C i dit TV - der findes ikke noget plugin der kan give dig DVB-C hvis TV'et kun har DVB-T tuner. Så hvis antenneforeningen sender DVB-C rundt, så skal du have en boks HVIS du vil have digitalt TV. Du behøver jo ikke foretage dig noget, blot fordi der kører skræmmekampagner om lukningen af det analoge luftbårne sendenet.

Men alt det her, er nu altså beskrevet i vores artikel her:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1243630500
Af DanielPT
Tak for svaret yakken :)
Jamen det gør AFIK. Nej men at få digital TV2 tiltaler mig men er lidt ked af at skulle have en boks stående men har ikke råd til nyt tv såå..

Mvh Daniel
Af DanielPT
Snakkede lige med AFIK her i dag.
Og jeg SKAL have en boks med DVB-C tuner i.
Det han sagde at det skulle være en zaptor men kunne også være en harddisk optager med DVB-C tuner i.

En zaptor kunne jeg få til 995 ,- med 400 kr i rabat.

Men hvad vil i anbefale?

Mvh Daniel og tak
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
DanielPT skrev:Snakkede lige med AFIK her i dag.
Og jeg SKAL have en boks med DVB-C tuner i.
Det han sagde at det skulle være en zaptor men kunne også være en harddisk optager med DVB-C tuner i.

En zaptor kunne jeg få til 995 ,- med 400 kr i rabat.

Men hvad vil i anbefale?

Mvh Daniel og tak
I så fald har I kabel-tv. Kabel-tv bliver ikke berørt af den digitale overgang, med mindre antenneforeningen da specifikt har afgjort, at I også skal over til digitale kanaler d. 1. november. Har de gjort det?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Der kommer i øvrigt et Digitalt Tv og HDTV tema op lidt senere i dag. her kan du læse mere mere om digitale signaler og hvilke muligheder der er.

Hvis du alligvel skal ud og investere i nyt udstyr og har mulighed for at hænge en parabol op i jeres husstand, så synes jeg du får bedre muligheder med digitalt Tv og HDTV fra Canal Digital på fladskærmen end med Stofa.
Af DanielPT
Uh Rasmus det sagde han ikke noget om må lige ringe igen.
Men er grov forvirret da vi har AFIK som antenneforening men det er Stofa der levere kanalerne?
Nope har desværre ingen mulighed for parabol i lejligheden.

mvh Daniel og tak