Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Psygurd
Hej Flatpanels

Jeg har yousee antenneforening, og modtager pt analog tv her igennem.

Men kunne godt tænke mig at se de nye digitale kanaler, til det, hvis jeg har forstået det rigtigt, skal jeg bruge en dvb-c tuner.

Mit tv er et panasonic px80

Hvilke muligheder har jeg? er det muligt jeg kan slippe uden om at købe en boks?
Af stellahell
Jeg er i samme situation med samme TV. Og jeps vi skal bruge en DVB-C tuner.
Da vores tv desværre kun har DVB-T tuner, så er der kun to muligheder, så vidt jeg har hørt:

1: Nyt TV med dvb-c tuner
2: Anskaf dig en box med dvb-c tuner.
- Den kan evt. lejes hos yousee, men jeg tror også at de kan købes for en ret billig penge efterhånden.
En anden ting man vist skal tænke på er om du vil ha' en box med mpeg2 elelr mpeg4. Læs mere here:
http://politiken.dk/tjek/digitalt/bille ... 801471.ece

Jeg lejer pt. en box hos yousee, men overvejer om det kan betale sig, at købe én på egen hånd i stedet for.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Yousees boks kan købes for 1000 kr. for modellen uden HDD. Med HDD er den betydelig dyrere. I må for alt i verden ikke købe en boks uden MPEG4.
Af Psygurd
Nogen bokse der kan anbefales?

Jeg har ikke noget kort eller noget fra yousee, skal man ikke bruge sådan et hvis man har en boks?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du ikke vil se HD, men blot de kanaler du allerede har nu i analog kvalitet, så behøver du ikke et kort. Så skal du blot have en boks. Der er ikke så mange DVB-C bokse på markedet, så udvalget er ret begrænset.
Der findes et par anmeldelser af alternative DVB-C bokse her:
http://www.digitalt.tv/kabeltv.aspx

Jeg har netop fået Yousees boks ind af døren i går, så den går jeg lidt efter i sømmene de næste par uger. Der vil dog ikke komme en decideret anmeldelse af boksen på denne side af jul.
Af Mons
Psygurd skrev:Nogen bokse der kan anbefales?

Jeg har ikke noget kort eller noget fra yousee, skal man ikke bruge sådan et hvis man har en boks?
Yousee frigav jo det digitale spejl pr 15/9

Det vil sige at du nu kan se den kanalpakke du har abonnement på digitalt og ikke kun analogt - uden yderligere betaling.
Vil du derimod også ha' adgang til HD-kanaler, ja så skal du abonnere yderligere, hvilket så kræver et kort..
Af Psygurd
Ja det er bare de kanaler der er på det digitale spejl jeg gerne vil se.

Det kræver dvb-c, men skal jeg også anskaffe mig et kort fra yousee for at se dem?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Læs mit svar fra før. Nej, du skal ikke bruge et kort.
Af Psygurd
Arh sorry, var lidt for hurtigt der..

Men tak for hjælpen :) tror jeg vil anskaffe mig sådan en yousee boks