Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle kloge hoveder ;-)

Behøver hjælp til flg.: Har idag ovenst. MPEG4 HDTV boks som bruges til modtagelse af signal via Canal Digital (Parabol).

Påtænker at holde en pause med CD og vil så gerne kunne se de nye kanaler pr. 1/11-09 når alt bliver digital.

Har Pioneer Plasma med et par år på bagen som efter sigende kører med MPEG2 - men men men - kan man så ikke bruge min eksisterende boks og slutte den til min egen antenne på loftet og så modtage de alm. + de nye danske digitale kanaler?

Eller dur min boks kun til et parabolsignal?

Og i givet fald hvordan slutter man så det hele sammen når nu ikke længere signalet modtages via parabol?

På forhånd mange tak for svar!

Mvh
Pluto
Af Pluto
Hov....kan se bag på boksen at der er 2 ind- og udgange - een ud/ind til henh. SAT (som er i brug idag) og een til DTT - er det så ikke beregnet til at køre signalet fra stueantennen ind over DTT og derfra videre ind i TVet?

Men der er jo også et HDMI stik forbundet fra boksen til TVet - hvordanså med det?

Pluto
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Hvis du har samme boks som der bruges i anmeldelsen af Canal Digital så kan du godt modtage over husantenne.

Jeg ved ikke om du allerede er klar over dette, men ellers så opsummerer jeg lige:
Du har allerede digitale kanaler hos Canal Digital
Hvis du vil modtage de nye digitale kanaler, som kan du kun og kun modtage følgende DR1, DR2, DR Update, TV2, DR Ramasjang, DR HD og DR Kultur.

Skal du have alle de andre, så skal du have abonnement hos Boxer Tv og således også et programkort og en ny boks. I mine øjne får du dog ikke særlig meget hos Boxer, og deres programudvalg er tilmed kedeligt.
Af Pluto
Tak for svar Rasmus!

Jeg er ikke interesseret i Boxers kanaler - jeg dropper Canal Digital til efteråret da vi ser for lidt TV til at opretholde et abonnement.

Altså er hovedformålet at kunne se de 7 kanaler du nævner med min eksisterende MPEG 4 boks fra Sagem hvilket du forventer jeg kan bruge....

Det burde den vel også når den har seperat DTT ind/udgang foruden den SAT ind/udgang jeg bruger i dag?!

Hvis det er således er det helt perfekt - håber det er rigtigt ;-)

Men burde jeg egentlig ikke selv kunne chekke det allerede idag hvis jeg flytter antennestikket fra Tvet og over i boksen og derfra fører en anden ledning over i TVet - så burde de nuværende danske digitale kanaler vel komme frem (trukket gennem boksen) og så burde man vel kunne bruge boksens egen fj.bet til at navigere mellem disse danske digi kanaler som er udbudt pt....???

Håber du forstår (+ jeg selv ;-))...?

Mvh
Pluto
Af Pluto
Hej - er der andre i forum der kan svare på mit indlæg....?

På forhånd tak for venligheden ;-)

Mvh
Pluto
Af Pluto
Pluto skrev:Hej - er der andre i forum der kan svare på mit indlæg....?

På forhånd tak for venligheden ;-)

Mvh
Pluto
Måske du gider svare på mit sidste indlæg - ja, altså inden jeg opsiger mit CD abonnement ville det være rart om mit fremtidige TV univers ser ud som jeg selv tror.......i så fald får de opsigelsen imorgen ;-)

På forhånd tak !

Pluto