Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mic
Hej!
Jeg var i går ude at købe en 32W4000 fladskærm fra SONY samt et Viaccess CA-modul og netværkskort fra YouSee. Desværre har jeg indtil videre kun haft problemer med at få det til at virke.

Når jeg stikker modulet i fjernsynet siger den hele tiden, at der ikke er registreret noget CA-modul i tvet. Jeg har prøvet at vende og dreje både modulet og kortet alle veje uden videre held.

Jeg har hørt, at der skulle være nogle problemer med SONY og de moduler. Bag på mit modul står der, at det er en HHFB-model.

Er der nogen der ved hvad der er galt - burde tvet i det mindste ikke registrere modulet?
Af J2NK
Har du en Dansk/Skandinavisk model?
Af Mic
Ja. TVet er købt i FONA og er en dansk model.
Af J2NK
Det kan jo være en fejl med enten modulet eller TV'et, prøv at se om du kan låne et andet modul for at udelukke det første eller kontakt Yousee/Fona hvis det er TV'et der er bøvl med.
Af Mic
Jeg har nu kontaktet både FONA og YouSee om problemet og begge har sendt aben videre (først FONA til YouSee og nu YouSee til SONY). Suk. SONYs kundecenter er åbenbart lukket, så har måttet sende dem en e-mail i stedet.

Hvor er det da træls. Håber SONY kan komme med noget input og ikke bare sende mig tilbage til enten FONA eller YouSee.
Af SuperKlaus
Hvordan endte denne sag for dig ?
Af Mic
Den kører desværre stadig. Jeg kontaktede SONY og de kunne bekræfte, at jeg altså har det rette CA-modul (HHFB) og at jeg skulle kontakte min forhandler (FONA). Jeg har i dag snakket med FONA flere gange, og en flink ekspedient har forsøgt at guide mig i gennem flere forskellige setups (som hvordan CA-modulet og programkortet skal sidde, en ny opsætning af digitalt tv), men stadig uden held. Jeg ringer derind igen i morgen for at høre, hvad der ellers er at gøre - og om det mon er mit modul eller mit TV (håber jeg ikke) der er defekt.

Det er, mildest talt, en rigtig træls situation.