Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SurfBoy
kthomsen skrev:
SurfBoy skrev:Ja ! - og det er jo det jeg har forsøgt at sige så godt som hver gang - men det er altså heller ikke helt in .
Den følelse har jeg nu ikke.
Jeg har tit anbefalet den eksterne boks både her og andre steder.
Se ! - så kommer vi jo lidt videre - du føler subjektivt eet og jeg føler subjektivt noget andet.
At finde frem til "nogen objektivitet" i det her vil tage alt for lang tid og extremt opslidende og endeløse diskussioner.

Hvis du så bare kunne se at syns-oplevelser og hvad man værdsætter mest også kan være subjektivt istedet for i den firkantede objektive kasse så kunne vi jo ligefrem få det hyggeligt ! ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu behøver alle tråde herinde ikke blive omdannet til hvad I hver især "føler indeni" og hyggesnak. Jeres diskussion hjælper ikke just med at løse problemet med fejlende DVB-C tunere i W4000 TV.

Hvis I har bud på hvordan folk løser problemet med CA modulet i deres TV uden at købe nyt udstyr, så er det nok den løsningsmodel der foretrækkes her i tråden. I behøver ikke kommentere mit indlæg yderligere, med mindre det hjælper trådstarter.
Brugeravatar
Af kthomsen
yakken skrev:Nu behøver alle tråde herinde ikke blive omdannet til hvad I hver især "føler indeni" og hyggesnak. Jeres diskussion hjælper ikke just med at løse problemet med fejlende DVB-C tunere i W4000 TV.

Hvis I har bud på hvordan folk løser problemet med CA modulet i deres TV uden at købe nyt, så er det nok den løsningsmodel der foretrækkes her i tråden. I behøver ikke kommentere mit indlæg yderligere.
Sorry Yakken, Du har fuldstændig ret.
Af SurfBoy
yakken skrev:Nu behøver alle tråde herinde ikke blive omdannet til hvad I hver især "føler indeni" og hyggesnak. Jeres diskussion hjælper ikke just med at løse problemet med fejlende DVB-C tunere i W4000 TV.

Hvis I har bud på hvordan folk løser problemet med CA modulet i deres TV uden at købe nyt udstyr, så er det nok den løsningsmodel der foretrækkes her i tråden. I behøver ikke kommentere mit indlæg yderligere, med mindre det hjælper trådstarter.
Nej - men min pointe er jo at de kunne købe/have købt udbyder HD-Boksen ,
Og såvidt at jeg kan se er det et ganske konstruktivt indlæg !
Så var de (sgu') da ovre alle deres kortlæser problemer een gang for alle - måske ikke en "Yakken" yndlings løsning - men stadigt en løsning uanset om du kan lide og/eller anerkende det eller ej !
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nu beder jeg jer én sidste gang om at undlade at køre tråden ud af et forkert spor. Dit forslag til indkøb af HD boks blev noteret tidligere, men det spor der derefter blev kørt ud af var ikke vedkommende. Hvis det kun drejede sig om denne ene tråd var det tilgiveligt, men der begynder at være en hvis tendens i det her.

Det er stadig ikke nødvendigt at I kommenterer denne henstilling.
Af renz
Hej, drenge jeg har nogenlunde samme problem, dog virker det som om det er nogle konkrete kanaler og ikke alle kanaler?

Tv3 og 3+ har det med at drille og jeg har et w4500 sony tror jeg det hedder.

Jeg har modul fra yousee, havde lidt håbet på der var mere guld at komme efter i denne tråd :(

Det kan ikke være nogle software opdateringer man måske kunne få ved at sætte tvet på nettet?

Dette er rent gæt, med har bare lagt mærke til at der skulle være nogle funktioner der kræver man kobler tvet til nettet.

Btw der står HHFA på mit camodul eller hvad det hedder
Af -jacob
Når man skifter kanaler på digitalt TV er det vigtigt at man ikke skifter til en ny kanal igen, før infobaren er forsvundet fra skæmbilledet.
Kortet skal lige nå at låse op for den givne kanal, og det tager et øjeblik. hvis man bare skifter videre med det samme, kommer kortet bagud, og til sidst låser det sig.
Når kortet siger at kanalen ikke er fundet/indstillet er det også fordi det lige skal have alle oplysningerne inden kanalen kan vises.
Hvis man har ORDENTLIG signalstyrke og kabler, og ikke sapper for hurtigt, så burde det virke fint.
Der var nogle af de gamle moduler der ikke kørte så stabilt, men hvis man har fået et af de nye sammen med TV´et, så burde det ikke give problemer.

Prøv evt at checke signalstyrken på TV´et (inde i systemoplysninger), signalet skal stå på høj for at man kan være sikker på at det ikke er DET der giver problemer.

Som tidligere nævnt fungerer det fint hos mig, og jeg er glad for at bruge TV´ets egen tuner istedet for en ekstra boks.
Hej med Jer

Er ny bruger på denne side. :)

Jeg har planer om at købe et ca modul til mit nye w4500 og kan udfra debaten ikke umiddelbart læse hvor man skal købe det for at undgå problemer?

Har surfet lidt på nettet og der er store prisudsving på modulet.

hvad skal man købe og hvor :o
Af lasse88
Jeg har et Sony V4500 og jeg har samme problem, jeg købte mit CA-kort hos sony.

Jeg blir nødt til at tage CA-kortet ud og ind igen for at kanalerne blir vist igen.
Og jeg kan heller ikke gå ind i CA-modulopsætning når den gør det.

og mit signalniveau er højt.

Der kan også være 2-3 kanaler hvor den pludselig siger "det valgte program er ikke indstillet." hvis jeg så prøver at slukke tv'et og tænde det igen, så står der "det valgte program er ikke tilgængeligt." ved alle kanaler..
-----------------------------------------------------
Fik byttet mit CA-kort til et nyt, det viste sig at det første jeg fik var defekt.